יום שלישי, 29 במרץ 2016

מצלמת קנון 80D, אותה הגברת באותה האדרת? מאת : קובי בן שמעון

מצלמת קנון 80D



עברו שנתיים מאז שקנון שיחררו את ה70D, הבעייתית, ששינתה את חוקי המשחק בצילום וידאו,
אך  אכזבה  מאוד בצילום הסטילס,עם בעיית פוקוס קשה, ועכשיו קנון שחררו את ה80D, שאמורה 
הייתה להיות פיצוי נאות לרוכשי הקנון 70D, ולא נראה שמעבר למספר המופיע על המצלמה שיש
שיפור משמעותי או הבדל גדול בין ה70D, לבין ה80D, כנראה רק כמה הבדלים מינוריים
קנון כנראה הטמיעו גם את מערכת הפוקוס הבעיתית DUEL PIXEL גם בקנון 80D,
וזה אומר שבהחלט יתכן שהקנון 80D, תסבול מאותה בעיית פוקוס בצילום הסטילס בדיוק
כמו הקנון 70D,ואם זה כך,אז הקנון 80D, תהיה גם היא חסרת ערך לצילום סטילס.
עם מערכת פוקוס שלא מסוגלת לפקס באופן מדויק עם מרבית העדשות,כשמשתמשים
בכוונת,יש בעיה בפוקוס,עם עדשות בצמצמים פתוחים,ועם עדשות EF,בקיצור בעיית
חוסר דיוק בפוקוס עם רוב העדשות,מה שהופך אותה מידית למצלמה מאוד מוגבלת
ואם אני לא טועה,אפילו תג המחיר שלה 1190 דולר,שזה נמוך למצלמה מסוגה
מצביע על כך שקנון מודעים לכך שהמצלמה מוגבלת וחסרת ערך בצילום סטילס
גם אם לצילום וידאו היא מאוד טובה,ומערכת הפוקוס DUEL PIXEL עושה
נפלאות עם פוקוס מדהים בצילום וידאו,אך אי אפשר יהיה לסמוך עליה בצילום סטילס
דרך הכוונת,כש 8 מתוך כול 10 תמונות אינם בדיוק בפוקוס.
קרא עוד על בעיה בפוקוס בקנון 70D, ומאוד ייתכן שגם ב 80D וב7D מארק2


מה חדש במצלמת קנון 80D' לעומת קנון 70D
מה השיפורים או החידושים שמציגה הקנון 80D, לעומת ה70D?והאם
יש טעם או עניין לשדרג את המצלמה למי שכבר רכש 70D?

ההבדל בין ה80D ל70D
חיישן חדש 24 מגה פיקסל לעומת 20מגה פיקסל ב70D
מעבד חדש דיג'י 6 לעומת דיג'י 5 ב70D
אוטופוקוס: 45 נקודות כולן מוצלבות,לעומת ה19 של ה70D
וידאו: צילום ב1080 ב60 פריימים לשניה אך רק בMP4
שיפור בתנועת הפוקוס העוקב,שליטה במהירות
שיפור משמעותי בדחיפת הצללים והטווח הדינמי 
שיפור קל ברעשי ISO
2 מצבי קוסטום לעומת 1 ב70D
WIFI משופר עם שליטה חיצונית על הפוקוס והצילום
יציאה לאזניות
NFC

זה בערך כול השיפור או השינוי בין הקנון 80D, לבין ה70D
למי שכבר רכש קנון 70D, כנראה לא ממש שווה לשדרג ל80D
אך מי שרוכש כרגע מצלמה חדשה מבלי לשדרג,יכל להיות ששווה
לקנות קנון 80D,במקום 70D,ההבדל הוא בערך 300 דולר.
בכול מקרה דעתי האישית היא שהקנון 80D מאחרת את ההתפתחויות
בענף הצילום,והיא תתיישן במהירות רבה עוד לפני שקנון ישילמו
את תוכניות הייצור שלה בכמות המינמלית,והסיבה העיקרית
אין 4K,ומערכת הפוקוס DUEL PIXEL שאינה מתאימה לצילום סטילס
בגלל שאינה תומכת בלכידת קונטרסט דרך הכוונת,אין שיפור משמעותי
בטיפול ברעש בISO גבוה,ובעיית האליסינג והמוריי,בצילום הוידאו של ה70D
קיימת גם ב צילום הוידאו של ה80D, אין שיפור בעניין,וזו בעיה לא זניחה

לצלמים שבימים אלו קונים מצלמה חדשה ושוקלים את ה80D כאופציה

כדאי מאוד להיזהר עם הרכישה של ה80D, כול המצלמות של קנון שמורכבות
עליהן מערכת פוקוס DUEL PIXEL, הן בסיכון גבוה מאוד לסבול מבעיה
בפוקוס בצילום סטילס דרך העינית,7D ,70D ,80D, אני היום לא יכול להמליץ
על ה80D כבחירה טובה ושקטה,הייתי בהחלט ממליץ לרכוש את ה6D
למי שבאמת שוקל לצלם סטילס ברצינות ולהתקדם,לוותר על כול הפיצ'רים
ב80D, ולרכוש 6D, הפער לא גדול המחיר,אך ה6D היא מצלמת סטילס
ללא מערכת פוקוס מסוג DUEL PIXEL,וצילום הסטילס שלה משובח.
למי ששוקל רק את עניין הוידאו של ה80D, כדאי לדעת, שמערכת הפוקוס
DUEL PIXEL,היא מערכת פוקוס נפלאה לצילום וידאו,אך איכות הוידאו
של ה80D, דומה מאוד ל70D, וזהו וידאו באיכות שכמעט כבר לא עומד
בסטנדרט הקיים היום,וה80D תתיישן במהירות למרות כול הדברים האחרים
הטובים שיש בה.לכן מומלץ לחשוב טוב לפני שרצים לרכוש אחת.



למה לייצר מצלמה שנחשבת מיושנת עוד לפני שעזבה את המפעל?

קנון ממשיכים בקו העקשן והמיושן ומשחררים דגמים מרובים לאותן סדרות ללא שיפורים
משמעותיים וזה מתחיל כבר להיראות כמו ניסיון סחיטה לעוד ועוד כסף מהלקוחות של קנון
שחלקם כולל צלמים מקצועיים מתחילים לנטוש ולעבור אל סוני שמציגה דגמים ללא מראה
העולים בביצועיהם על מצלמות הDSLR של קנון וניקון,בכל הרמות כולל הרמה המקצועית
והחלק שנותר עובר לרכוש עדשות סיגמא וטמרון שבשנתיים האחרונות משחררות
סדרות חדשות העולות בביצועיהן על עדשות הדגל של קנון וניקון


מצפה ליותר מחברה כמו קנון

קנון!!! ציפינו ל4K לפחות, 160 נקודות פוקוס, 42 מגה פיקסל,12 פריימים לשניה
בצילום סטילס, 120FP בצילום וידאו,מייצב על החיישן במקום על העדשות, חיישן
חדש שיודע להתמודדד עם חושך ותנאי תאורה קיצוניים מערכות פוקוס מהירות 
ומשופרות שיתחרו בכבוד באלו של סוני..ומה אנו מקבלים..? 80D
5DS' 5DR'.... אותן מצלמות עם שינויים קלים. קנון אתם בפיגור רציני במירוץ הזה
שנקרא מצלמה , עדשה, שנות ה70'עברו חלפו להם,ואתם לא מתחרים יותר בנישה
הזו של שנות ה70 מול ניקון,היום אתם צריכים להתחרות באייפונים, בסמארטפונים
שכבר מציגים 4K,חיישנים ומעבדים מעולים כולל יכולות תקשורת מעולה,כאן התחרות
אנחנו ב2016, הDSLR אולי ימות בקרוב,מצלמות ללא מראה יתפסו את מקומו
וקנון וניקון ממשיכות בקו ייצור מצלמות מיושן ושמרני שהמניע שלו  הוא כסף נטו ואין שם
רצון להביא אל הלקוח את כל מה שאפשר באמת להביא. ויש כאן ניסיון לסחוט עוד 
כסף על ידי מכירת גופי מצלמה מיושנים הנשענים על פלטפורמה מיושנת DSLR
שלא השתנה מאז שנות ה80, תיראו את השינוי שעבר  הטלפון הנייד מאז שנות ה80
תיראו מה קרה למחשבים מאז שנות ה80,אז למה זה לא קורה במצלמות
של קנון וניקון..? עברו כמעט 35 שנים ושינוי או עיצוב חדש אין באמת מאז שנות ה80
רק עליה קטנה בכל פעם במגה פיקסל,ושיפורים אחרים המגיעים במנות קטנות
בכדי  שחס וחלילה דגם אחד עם שינויים אמיתיים בתפיסה ובעיצוב לא יביא לקריסה
של כל המערך הסחטני שהקימו קנון וניקון במשך השנים,ואני לא אתפלא אם יש
בינהם סינכרון מושלם בעניין הדגמים המשוחררים בכל שנתיים.אני מקווה שסוני
עם דגמי האלפא 7 שלהם ללא מראה יגרמו גם לקנון וגם לניקון,להתעורר
או לעמוד מול שוקת שבורה שתגרום להם להתעורר ולהפסיק את עבודת המסחטה
הזו,אני פשוט טוען שהטכנולוגיה והיכולות להכניס את כול השיפורים האלה בדגם
אחד כבר קיימת אצלם הם רק שוקלים עכשיו איך מצד אחד להמשיך למכור לנו
כמה שיותר דגמים מיושנים עם כמה שפחות הבדלים,ובאיזו מהירות להכניס לדגמים חדשים 
את כל השינויים והשיפורים שהזכרתי בכדי לא להפסיק את המשך המכירות של כל שאר
הדגמים המיושנים שהם ייצרו ומייצרים עדיין,אני רק מקווה שהנשיפות של סוני בעורף
של קנון וניקון,יגרמו להם לקבל החלטה טובה יותר בעניין הזה עבור הלקוחות שלהן

הנה עוד עניין קטן  לגבי ה80D, באריזת הקיט היא מסופקת עם עדשה
18-200-USM,האם לא מן הראוי היה לשדך לה עדשת STM כעדשת הקיט 
של ה80D,?כיאה למצלמה הנושאת את הסמל DUEL PIXEL  פוקוס על האריזה?
יכול להיות שקנון מתכוונים לרמוז לנו של80D אין בעיית פוקוס גם עם עדשות USM?

קרא ביקורת על מצלמת קנון 70D עם מערכת פוקוס כושלת DUEL PIXEL

קרא ביקורות נוספות על ציוד צילום של קנון