עדשה קנון 18-200-ביקורת,סקירה,חוות דעת


עדשת קנון 18-200IS - ביקורת,סקירה,חוות דעת



Canon EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS
צמצם  3.5-5.6 /f
פוקוס מינימלי 45 ס"מ
מייצב תמונה כולל
פילטר  72 מ"מ
מנוע פוקוס ללא
משקל  595 גרם

שנת ייצור-2008 

עדשה לצילום כללי

עדשת  קנון 18-200  היא עדשה מאוד מאוד ממוקדת לקהל יעד מאוד גדול,"המשתמש החובב הממוצע"
ואין בתיוג הזה להעליב אף אחד,אולי להיפך,כי יש המון משתמשים וחובבי צילום שממש לא מעניין אותם
יותר מידי הפירוט הטכני של העדשה המסויימת,ולא מעניין אותם הבדלי הדקויות באיכות האופטית,
לא ממש מעניין אותם אם יש קצת עיוותים או האפלת פינות,או רעשים כרומטיים,ועוד קישקושים מהסוג הזה
מה שמעניין אותם זה עדשה עם איכות אופטית טובה,תיפעול נוח,זום נחמד,ומספיק רוחב לנופים,ושלא תהיה
כבדה,ושלא יצטרכו להחליף אותה,,זה הכל,...ביקשו הרבה? לא...לצלם החובב הממוצע זה נראה טבעי
לבקש מעדשת חובבים אוסף תכונות בסיסי כזה,כך שכל יציאה לטיול בנמל תל אביב,הוא יוכל לקחת 
איתו את הבייבי שלו,ולהרביץ קצת צילומי משפחה,קצת פורטרטים,קצת צילומי נופים,קצת ציפורים
ככה בקלות בנון שולנטיות מבלי להיכנס ללחץ,מבלי להתכופף,ומבלי להחליף עדשה,ובלי לסחוב טנק
אז ישנה באמת עוד אלטרנטיבה,אפילו קומפקטית יותר בדמות SX30 של קנון,אך הצלם שלנו מספיק 
חובב בשביל לא להיתפס בלי מצלמת רפלקס אורגינלית..:)ואני מדבר על חובבים שלא מוכנים להסתפק 
במצלמה קומפקטית,טובה ככל שתהיה,היא לא מספקת אותם,והם מבינים שקומפקטיות מוגבלות מאוד
אז הנה קנון מילאו אחר הבקשה הצנועה הזו שלהם והמציאו להם את הקנון 18-200 IS 3.5-5.6
וכל זה נאמר ומכוון במיוחד לצלמים היותר מקצועיים שבינינו,שמביעים זלזול בעדשה,אחרי שקנו 
אותה וציפו שהיא תשתווה לעדשת 70-200L במחיר של 10,000 ש"ח.אז חברים יקרים, 
צלמים מקצועיים, וחצי מקצועיים,את העדשה הזו לא ייצרו עבורכם,ייצרו אותה עבור הצלם החובב 
המשפחתי הממוצע וכיוונו אפילו יותר גבוה מכך,אך קנון בפירוש לא כיוונו את העדשה ל, צלמי אירועים 
שמיועדת לצלמים חובבים,ולטיולים היא פוגעת בדיוק במקום הנכון, ועוד נותנת הרבה יותר מכך
המשיכו לקרוא,ראו דוגמאות,ותיראו מה אפשר לעשות עם עדשה טיולים,סופר זום 18-200

עדשה לצילום טבע
קנון 18-200 נמצאת אצלי כבר 4 חודשים,ואני יכול להגיד לכם שהיא עדשת חובבים נהדרת..במחיר טוב
אני לא עובד בקנון,ולא מקבל אחוזים על דחיפה שיווקית..אין לי קשר עם השם קנון למעט דרך
ציוד הצילום שלי שעליו רשום קנון....ה קנון 18-200  משרתת בדיוק את קהל היעד שלשמו היא הוכרזה
צילום טבע 18-200
הקנון 18-200  לא כבדה אך גם לא משקל נוצה,היא שוקלת בערך כמו הקנון 17-55,סביב 600 גרם 
המבנה שלה בסך הכל בסדר,והיא די נוחה בתוך היד,ודי נוחה למישוש ואחיזה,לא ארוכה מיד
אך גם לא ממש קצרה,שום דבר חריג לא בגודל ולא במשקל,..יש לה מייצב מצויין,..שעובד ממש
ממש טוב,..ועליו אפשר להגיד שהוא באמת נותן 2-4 סטופים תלוי בצלם,..הפוקוס הוא החוליה
היותר חלשה שלה,אך לא ממש בעייתי עבור חובב ממוצע,בתנאי תאורה סבירים ואפילו מעט חשוכים
הפוקוס מגיב בסדר גמור,הוא לא הכי מהיר בעולם וגם לא הכי שקט בעולם,אך זה נורא תלוי את מי
שואלים,..סביר להניח שהצלם החובב הרגיל הביתי ,לא ירגיש הגבלה או אכזבה מביצועים
הלא מדהימים של הפוקוס,...וסביר להניח שב99 אחוז מהמצילומים שלו הוא לא יכניס אותה למצב
שבו היא תתקשה לתפקד,וגם אם כן,..אז מה? זהו צילום חובבני,וזה חלק מהיופי שלו,.
אז 2 תמונות מתאילנד טיפה מטושטשות כי הפוקוס התקשה להתפקס לגמרי בחושך..נו..
לא ביג דיל,..עבור הצלם החובב..מימלא הוא חיפש עדשת חובבים עם תכונות מרובות וחולשות
מעטות..זה מה שמקבלים עבור 2200 ש"ח וזה די הרבה ביחס למשל ממה שמקבלים
 עבור 12.000 ש"ח של ה70-200 של, צלם לאירוע, שעליה נדבר פעם אחרת.
צילום בטבע -18-200
עוד חולשה קטנה של ה קנון 18-200  זה שאין פוקוס משולב קלאצ' ידני ואוטו יחד,אך טבעת הפוקוס הידני
מגיבה מצוין  ממש חלק,..אם כי היא מעט צרה לטעמי ועוד רוחב היה עושה עימה חסד
טבעת הפוקוס הידני,ממקומת בקידמת העדשה,די נוח אם מתרגלים,דורש מעט שינוי בתנוחת היד
הטבעת צרה,ואפשר לפספס אותה,אך אם כבר החזקת בה,היא נעה באופן חלק,מדוייקת מאוד
ומהירה מאוד ללא מעצורים ועם כיוונון רגיש מאוד שמקל על הפיקוס הידני
צילום בטבע -18-200


עוד חולשה קטנה של ה קנון 18-200   היא הבעיה של החלקת הזום החוצה ופנימה עם הטיית המצלמה
למעלה או למטה,..מה שאומר שאם תיכננתם צילומי לילה לכיוון הירח באיזה יום מן הימים,תשכחו מזה
האמת שזה קורה יותר בהטיה למטה,בהטיה למעלה העדשה יציבה  מ 200 עד 135מ"מ ואז נופלת
אבל היי,...יש כפתור נעילה לזום שלא יחליק, וזה גם משהו,תודו, אם אי אפשר לצלם את  הירח,..
אז לפחות שלא ניתקע את העדשה באיזה כידון של אופניים בזמן שאנחנו מתהלכים ברחוב
צילום בטבע -18-200
חולשה נוספת וקטנה של ה קנון 18-200  היא האיכות האופטית שלה,..שמגיע לשיאה רק בצמצם 10
בצמצם 5.6 התמונה מאוד רכה ומופזרת, ב6.3 יש שיפור של 70 אחוז,ו בצמצם 7.1 מתקבלת  תמונה
הדוקה וטובה,מספיק חדה,ובהחלט מספקת בחלק גדול מהמקרים,והטווחים,ומשם והלאה זה נעשה טוב
איכות התמונה במרכז היא טובה מאוד,ואפילו מצוינת בתנאי תאורה טובים,אך ככל שמתרחקים
ממרכז התמונה,מתחילים להבחין בנפילות של החדות,ושל ניקיון התמונה,רעשי האברציות של גלי הצבע
מתגלות ובולטות ,והחדות יורדת עקב כך,ככל שמגדילים את התמונה מבחינים שהמרכז נשאר מצוין
והנפילות הן ממש בצדדים הרחוקים של התמונה מה שאומר,שלצלם חובב עד חצי מקצועי,איכות
התמונה היא מצוינת ויותר מכך,לרמה המקצועית באמת, היא לא מספיק טובה,אך בינינו...
אף צלם לא קונה  קנון 18-200  לצילום מקצועי,לכן החישוב של קנון הוא נכון מעיקרו
והיא לקחה בחשבון שעדשת סופר זום ברמת התחביב,אינה דורשת השקעה אופטית מטורפת בכדי להתמודד
עם איכויות אופטיות של הרמה המקצועית,מה שהיה מעלה את מחיר העדשה עד לרמה שלא שווה לחובב
להשקיע בה  כל כך הרבה כסף,יש לה נפילת חדות ב200 מ"מ זה  דבר טבעי לעדשת סופר זום מסוגה
תשדלו לצלם איתה עד 170,הפער בין 200 מ"מ ל170 מ"מ הוא מזערי בהגדלה אך די ברור בחדות,וותרו
על עוד נגיעונת של קירבה לא משמעותית לצילום,וקבלו תמונה טובה  יותר ב170 מ"מ,בצד הרחב,אין בעיה
לסגור ל8 לצילום נופים ולקבל תמונה מצוינת,
צילום בזווית רחבה -18-200
עכשיו,שלא תבינו לא נכון,..למי שזו העדשה הראשונה,או השנייה שלו אחרי ה18-55
זאת תהיה עדשה אהובה מאוד,יעילה מאוד ושימושית מאוד,והא ייהנה מכל רגע איתה
יש הבדל קטן בדמות אלפי שקלים שמבדיל בין איכות תמונה אחת לשניה,..אך לא כולם רוצים 
להבחין בו,וגם אלה שמבחינים בו ,נשארים די אדישים לפער הזה,לא מרשים אותם במיוחד
העוד קצת חדות,ועומק שדה רדוד מאוד,לא כולם  מוכנים לשלם 8000 ש"ח,בשביל זה,בחלקם הם
צלמים חובבים,ולא מסתכנים בריב עם האישה בשביל עוד טיפת איכות,צמצמם מהיר ופתוח,וביצועים
מקצועיים מבחינתם זה לא מצדיק פער כזה במחיר,והם אינם ומוכנים לשלם,ובצדק,פער של עשרות אלפי
שקלים,בכדי להעלות כמה תמונות לפייסבוק,ולהגדיל איזו אחת למשרד.לכן ה18-200,תהיה האחת
שלהם,ותספק את כל צרכי הצילום שלהם.
צילום תקריב בסיסיים


צילום תקריב 
טבעת הזום של ה  קנון 18-200   טיפונת קשה ואינה זורמת בתנועה חלקה היא נוחה להחזקה
אך לא לא זורמת טוב, ובצילום וידאו,מרגישים את חוסר הזרימה הזה, באופן ברור,הפוקוס המינמלי
שלה הוא 45 ס"מ מהחיישן שזה פשוט נהדר,והופך אותה בלא מעט פעמים לעדשת מאקרו למחצה,..עם פלאש
מורכב עליה אפשר להגיע לתוצאות נחמדות מאוד ברמת החצי מאקרו  ותקריבים,..
הצד הרחב שלה מצוין,מפורט מאוד ומתחרה בכבוד בחלק לא קטן של עדשות רחבות 
ויקרות ממנה,בצלומי נופים אפשר לסגור צמצם ל8-10 ואז לקבל תמונות נוף חדות ומפורטות
יש לה מעט עיוותים,ומעט השחרת פינות ב200 מ"מ לא משהו קריטי,או לא ניתן לעקיפה
בהרבה מיקרים שאני יוצא לטיול קטן בשדה,ואני יודע שאני כנראה אצטרך גם צד רחב,גם טלה
וגם מעט מאקרו,וכשאני יודע שהצילומים הם לצורך חובבני,אני מעדיף אותה מבחינת נוחות 
מכל העדשות שלי, בזכות טווחי הפעולה שלה בעיקר,ובזכות הנוחות והקלות,ובלי לסחוב כלום נוסף
רק מצלמה אחת,עם גריפ,כרטיס 8-16 גיגה,ועדשה  קנון 18-200  ,ואני לא חוזר מטיול כזה עם צילומים
שצריך למסור ללקוח או עם צילומים שהולכים לתחרות צילום,או הגדלות לשלטי חוצות,אני חוזר עם
צילומים שיעלו לגלריה,לפייסבוק, לאתרים שלי,ולמחשב שלי, ואולי יודפסו לתמונות 18/21 או קצת יותר מזה
ואין לי צורך ביותר מ  קנון 18-200  בטיול שכזה.ובדיוק בשביל זה המציאו את הקנון 18-200


צילום בזוויות - 60D
הצבעים שלה מעולים ואף יותר מכך,.יש לה מעט חולשה עם הקונטרסט,הוא מעט אנמי
אך גם ל70-300 יש בעיה דומה.אז מה?מגבירים מעט את הקונטרסט במצלמה
בשביל זה יש כיוון לפריסט..ומקבלים קונטרסט מחוזק,.והכל בסדר.

לסיכום: עדשת   קנון 18-200  היא עדשת הטיולים האולטימטיבית למצלמות קנון
מחירה לא גבוה,ביצועיה טובים,עד טובים מאוד,המבנה שלה סביר לגמרי למחירה,
משקל,אחיזה,נוחות תפעול,טובים ,תפעול בתנאי תאורה ירודים סביר,יחד עם המייצב המצויין
מביאים אותה,כבר קרוב מאוד לעדשה המשתלמת ביותר עבור הייעוד שלה,ועבור קהל היעד שלה,צילום
חובבני,צילומי משפחה וטיולים,ומעט יותר מזה.כיף לצאת איתה לטייל,וכיף לדעת שאתה
נושא איתך עדשה,שיכולה ללכוד כל מה שיצוץ בשטח,בלי הצורך לסחוב עוד עדשות ותיקים,וכיף לחזור
הביתה ולראות את המגוון הרחב של הטווחים,של המצבים והסצנות,שצילמת,ותפסת, בעדשה אחת.
אבל לא מומלץ לרוץ עם התמונות האלה לסגור חוזה לצילומי תדמית עם  איזו חברת פירסום..:)

מבנה,פלסטיקה,נוחות,בלאנס,איכות כללית
נוחות כללית-8 
בניה כללית-8, 
פלסטיקה -7
כפתורים -8
טבעות,זום,פוקוס-8 
משקל ובלאנס-9
פוקוס 
מהירות-8
שקט-6
חיפוש ומציאה 7
אחיזה 7

איכות תמונה 
חדות כללית 8
רעשים ואברציות צבע -7
האפלה פינות-9
צבעים-9 
עיוותים -8
 מייצב תמונה
אפקטיביות -9,מצוין,3 סטופים ויותר..

פוקוס ידני
די נוח,רגיש,מהיר מאוד וזורם-9

טבעת זום
נוחה,אך לא זורמת בתנועה חלקה-7

 סה"כ תמורה עבור כסף
10,משתלמת מאוד לקהל היעד

 עדשת קנון 18-200 מומלצת מאוד כעדשת טיולים,ושימוש כללי חובבני,למי שמבין שתמורת סכום כזה
אי אפשר לדרוש יותר,חשוב להבין  שאי אפשר לייצר עדשת כלבו באורך מוקד כזה 18-200
לגבות מחיר נמוך כזה,2200 ש"ח,ולא לעשות פשרות,..בגדול אני חושב שקנון בהחלט פגעו נכון
וזיהו נכון את הצורך של הצלם החובב שרוצה עדשה אחת על המצלמה,לא יקרה,שתעשה הכל גם אם
היא גובה מס בגבהים שונים,במקומות מסוימים, שווה,ומשתלמת לטיילים,משפחות וחובבי צילום קלים,
צילום נופים,טבע,צילומי משפחה,בעבודה עם פלאש טוב אפשר להוציא ממנה אפילו יותר מזה,סך כל
החבילה שהיא מציעה ביחס למחיר ותוצאות,היא בהחלט ממוקמת בקצה הטופ העליון של עדשות 
הסופר זום,גם ביחס למתחרים מצד שלישי כמו הטמרון,והסיגמא, יאללה רוצו לקנות,אם מתאים לכם,..
האביב בפתח,..:)

                                        
                                                                    תמונות שצולמו בעדשת קנון  18-200 EF-S IS 3.5/5.6
צילום בפארק

צילם נוף 1

צילם נוף 2

צילם נוף 3

צילם נוף 4

צילם נוף 5

צילם נוף 6

צילם נו ף 7











פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מצלמת קנון 650D - ביקורת - סקירה - קובי בן שמעון

עדשת קנון 18-135 STM - סקירה, ביקורת

מצלמת קנון 80D, אותה הגברת באותה האדרת? מאת : קובי בן שמעון