יום שני, 24 באפריל 2017

5D IV של קנון - בסימן השאלה הגדולה,האם שווה את המחיר?

 מצלמת קנון 5DIV

מישהו פעם זרק לי באיזה ויכוח,אתה פאן בוי של קנון,אז כן,כן,אני לא יודע מה זה פאן בוי
אבל אני אוהב את קנון כחברה,את ההיסטוריה שלה,אני אוהב את המוצרים של קנון בתחום 
הצילום וההדפסה,בדיוק כמו שאני אוהב את המוצרים של ימאהה בתחום הסאונד ומוסיקה
בעיני קנון היא חברת צילום אמיתית המובילה את עולם הצילום מפתחת טכנולוגיות חדשות
והמוצרים שלה איכותיים ומכוונים לשוק הצילום המקצועי,ומה לעשות אני נמצא בשוק הזה
לכן קנון היא חברה הצילום שעונה הכי טוב על רוב הצרכים שלי ברמת הצילום המקצועי
אם כי גם קנון אינה חפה מטעויות ייצור,שיווק,ופיתוח,אבל באופן כללי בשבילי קנון היא 
הטובה ביותר, ב15 שנים האחרונות ועד לימים אלו.

מצלמה קנון 5D IV חדשה מחיר יקר


לאחרונה רכשתי את ה5D החדשה של קנון ואני לא אכחיש שהיו לא מעט התלבטויות במיוחד
לנוכח המחיר המופקע שהמצלמה מתומחרת בחצי שנה הראשונה 15,000 ש"ח,מטורף
קנון 5D לא מצדיקה מחיר כזה,אבל כשהיא תתייצב על המחיר הקבוע בסביבות 9,000 ש"
ההתלבטות תהיה פחות קשה למשתמשי ומשדרגי קנון,לפחות בתחום הצילום המקצועי
ואם כול זאת כמו הרבה צלמים חשבתי על תחליפים כמו GH5 לצילום וידאו,או סוני 7SII
אך אף אחת מהם אינה בנויה לצרכים שלי, הסוני עדיין לא בשלה לעבודה מקצועית רצופה
בעיית חימום, וGH5 התחילה את דרכה עם פוקוס עוקב ממש ממש לא טוב ובעייתי
וגם היא לא תוכל להיות תחליף בשבילי לצילום וידאו, נשארתי עם קנון בצילום הוידאו
ועם ה5DIV ועם ה80D לצרכי צילום הווידאו שלי,שכרגע נכון להיום נותן לי את המענה  
הכי טוב ופרקטי לפחות בכול מה שקשור בווידאו ב1080/60,ועם יכולת ליהנות מעבודה
צילום וידאו רציפה ואיכותית ולמצות את הפוטנציאל המלא של עדשות קנון שברשותי
ועדשות צד שלישי,כגון סיגמא ארט 18-35, וטמרון 24-70,טוקינה 11-16, בלי הצורך להוסיף
למערך מתאמים שונים המכבידים על המצלמה ופוגמים במהירות ודיוק הפוקוס העוקב
ועם היכולת לעבוד עם גימבל וליהנות מפוקוס עוקב מהיר ומדויק בזמן העבודה
אין לזה כרגע תחליף ראוי מבחנתי,לא בסוני,ולא בפנאסוניק.מעבר לזה בצילום וידאו
מערכת הפוקוס של קנון DUEL PIXEL עולה בביצועים שלה על כול מערכות הפוקוס
העוקב של המתחרים כולל של סוני,אין לזה תחליף בגזרת צילום אירועים

שווה לשדרג למצלמת קנון 5D החדשה?


מה יש בה ב5D החדשה ששווה למשתמשי קנון ללכת ולרכוש להם מצלמה אחת כזו?
האם בכלל שווה לשדרג ל5D החדשה למשתמשים שמגיעים מה6D או מה5D סימן 3?
לא בטוח ששווה לשדרג למחזיקי מארק 3,מחיר עבור תועלת,למחזיקי 6D בהחלט שווה.
כי ה5D מארק 4 היא מצלמת סטילס מהטובות בעולם,איכות התמונה שלה עקפה את ה6D
ואת המארק 3,הטווח הדינמי שלה מצוין התפעול שלה בעיני הוא הטוב ביותר'היא מלאה
 בפיצ'רים טובים ואיכותיים,מסך מגע מצוין ואיכות בניה מעולה,המצלמה הזו היא סוס
עבודה לצלמי אירועים' בצמוד לאיכות תמונה מעולה ומערכת פוקוס ללא פשרות
עם יכולות התאמה לכול סיטואציה,מערכת פוקוס עוקב לסטילס ולוידאו הנאחזת
כמו אמסטף בנושא,וכמות התמונות החדות בפוקוס הן 95 אחוז גם במהירויות נמוכות
1/15 פשוט תענוג לעבוד עם המצלמה הזו בצילום אירועים והתוצאות לא מאכזבות
גם בבית מול המחשב.ובואו לא נשכח שזו עדיין גם מצלמת וידאו בFHD 60FPS
משובחת.

 מצלמה דו שמושית לווידאו ולסטילס

המגמה של מצלמות DSLR שהפכו להיות גם מצלמות וידאו מעולות למרות שהייעוד העיקרי
שלהן הוא צילום סטילס,הולך ונמשך אצל כול חברות הצילום,למרות נסיונות של קנון
ושל סוני,לייצר הפרדה בין הדגמים המיועדים לווידאו לבין הדגמים המיועדים לסטילס
לפחות בשוק המקצועי,צלמי אירועים וצלמים מקצועיים אחרים בהחלט מחפשים אחרי 
המצלמה האולטימטיבית לשני הצרכים הללו,וידאו וסטילס לרמה המקצועית
GH5,סוניA9,R7,S7,ניקון 810,הצליחו לקחת מקנון צלמים רבים המאוכזבים מהקצב 
האיטי בו קנון משחררת פיצ'רים חדשים בדגמים חדשים לרמה המקצועית,במיוחד
בגזרת הוידאו,מהסיבה הידועה,שלקנון יש חטיבת וידאו לקולנוע וקהלי יעד
המשלמים סכומים של 15,000 דולר ויותר למצלמת וידאו כזו,כגון C-100-200-300-500
קנון נזהרים והולכים בין הטיפות בכדי לאחוז את שוק הווידאו משני צדדיו,מצד אחד
C-300  וקהל היעד שלה,ומצד שני,לא לזנוח את הצלמים המקצועיים הרבים העושים 
שימוש בוידאו DSLR בשילוב סטילס לרמה המקצועית הנמוכה יותר,כגון צלמי אירועים
אופנה והפקות,פרסום,ועוד.קנון עשתה את זה לא רע עד ה5DII,אבל אחרי ה5DIII
צלמים רבים התחילו לערוק לסוני ופאנסוניק,שהצליחו להביא איתם את מה שקנון
מנעה מהמשתמשים שלה בניסיון להגן על סדרת הסינמה שלה כגון ה-C-300
4K,פיקינג,זברה,120FPS,מסכי מגע,ריבוי נקודות פוקוס,פול פריים במצלמות מראה,
כוונת אלקטרונית,ועוד פיצ'רים רבים שהם כבר כמה שנים איתנו,אך במצלמות קנון לרמה 
המקצועית,הם נעדרים..ושוב הסיבה הידועה,ניסיון שלא לפגוע במכירות של סדרת הC לקולנוע
צלמים רבים מצאו ניחומים לצילום הווידאו אותו הם רוצים לייצר אצל סוני,ופאנסוניק בעיקר
קנון הבינה שאם לא תעשה משהו שיעצור את העריקה אל סוני,סופה שתאבד את קהל היעד
הזה,ואיתו עלולה להגיע מפולת שתגרור עוד שווקים,וקהלי יעד אחרים שיפנו עורף לקנון
לכן קנון שחררו ב5DVI קצת מהפיצ'רים המבוקשים הללו,אך בתרגיל קצת מסריח
גרמו למצלמה להיות לא ממש שימושית לצילום ב4K,ועל זה קיבלו ערימות של לעג
וכעס רב מצד משתמשי קנון שהבינו שזה תרגיל התחמקות נואש של קנון לדחות עוד
קצת את קבלת ההחלטה,מה לעשות עם ה5DVI בכדי שלא תנגוס בפלח של ה -C100
כי העניין פשוט,אם ל5DIV יהיו את הפיצ'רים שצלמי וידאו זקוקים מאוד לצילום וידאו
בתוספת של וידאו 4K,לאף אחד לא תהיה סיבה לקנות את הC-100,מצלמות הוידאו
של קנון מסדרת C אינן יודעות לצלם סטילס,זו ההפרדה למעשה שקנון מנסים לייצר
על ידי הטלת מגבלות על כול אחת מהסדרות הללו,על ה5D חלות מגבלות בצילום וידאו
ועל סדרת הC חלות מגבלות בצילום סטילס,קנון לא רוצים לקבל את העובדה הפשוטה
שאין יותר הפרדה כזו בתחום הרמה המקצועית הנמוכה,כגון אצל צלמי אירועים,צלמי חתונות
בלוגרים,והפקות צילום מקצועיות שונות,אין יותר הפרדה כזו, אף אחד לא רוצה בה,מלבד
חברות הצילום, לאף אחד אין עניין בה.זו בפירוש מגמה שחברות הצילום מטפחים
בכדי לסחוט כמה שיותר כסף וכמה שיותר מכירות מהעניין ההפרדה והדגמים


סטירת לחי מצלצלת ליצרניות המצלמות- תתעוררו!!!

הסמטארטפון הביא איתו את המהפיכה האמיתית בעולם כולו,מכשיר שהתחיל כמכשיר
תקשורת בלבד,הפך להיות תחליף לכול כך הרבה דברים שזה בלתי נתפס
מכאן ומהמודל הזה לוקחים גם הצלמים את הרעיון הכללי,אם מכשיר טלפון יודע
לעשות כול כך הרבה דברים במקביל ועושה אותם טוב מאוד וזה רק הולך ומשתבח
מדוע המצלמות שלנו לא יודעות לעשות לפחות 2 דברים טוב עד מצוין?צילום וידאו וצילום
סטילס? הטכנולוגיה קיימת אז מה הבעיה? הבעיה נעוצה ברצון החברות היצרניות 
לייצר הפרדה כזו.שתכפיל את המכירות כי כך כל צלם יצטרך בעצם סט צילום לווידאו
וסט צילום לסטילס.קאפיש?? אבל זהו שקר ומניפולציה,הסמארטפון הוא סטירת הלחי
המצלצלת שמזכירה לעולם כולו ולחברות הצילום.אפשרי גם אפשרי....


5D-IV היא שילוב של 80D עם 5D-III 


קנון שחררה את המצלמת הקרופ 80D לפני שנה קצת אל השווקים,וגם היא לא הביא
איתה מהפיכה ענקית אלא רק שדרוג ל70D,אך ה80D נושאת איתה יכולות מצוינות
לצילום וידאו ולצילום סטילס לרמה החובבנית וחצי מקצועית,60 פריימים ב 1080
מסך מתקפל,מסך מגע,חיישן עם טווח דינמי טוב, קובץ MP4 מעולה בצילום הווידאו
יכולות עבודה באור נמוך לא רעות בכלל,מערכת פוקוס עוקב הטובה ביותר בשוק
פרופילים חדשים,וואיט בלאנס כפול המאפשר גמישות רבה בצילום ווידאו במקומות 
סגורים,ועוד המון פיצ'רים טובים שהופכים אותה למצלמה מעולה לווידאו ולסטילס
לרמה החצי המקצועית,זה טוב,אך צלמים מקצועיים רצו את כול אלו ועוד..על מצלמת
פול פריים בתוספת 4K, ה 5D החדשה אמורה הייתה לכאורה להיות התקווה של צלמי 
קנון שמחכים כול כל הרבה זמן למהפכה הזו,שהנה הנה קנון יסירו את המגבלות
על מצלמות הDSLR בצילום וידאו וייתנו לצלמי קנון המקצועיים את הכלי האולטימטיבי
לצילום ווידאו ולצילום סטילס על מצלמה אחת מקצועית וטובה,זה קרה,אך קנון דאגו
לערום ערימה של מגבלות וקשיים על צילום הווידאו בעיקר,ושוב מהסיבה הידועה.
צילום הווידאו ב4K ב5D  אפשרי רק בקרופ 1.8 כמעט,ובקידוד קובץ שנקרא MJPEG
שהוא קידוד ישן וכבד מאוד שמייצר ערימה של קשיים לעבודה מקצועית,הוא גדול
או יותר נכן ע-נ-ק-בערך פי 5-6 מהגודל הקבצים של המתחרים,מחשבים רבים
אינם מסוגלים להתמודד עם הגדלים המטורפים שמייצר הקובץ הזה,ודרושים
כרטיסים מהירים במיוחד בנפחים עצומים בכדי לצלם שעה אחת של וידאו 4K
האחסון של החומרים דורש טונות של מקום במחשבים,בקיצור כאב ראש גדול
מעבר לזה מגבלת הקרופ של 1.74 גם היא מקשה את החיים של צלמי קנון
שכבר פינטזו איך מצלמים עם העדשות שברשותם וידאו 4K,אך צילום וידאו
4K הופך מיד כול עדשה נורמלית לעדשת טלה,כך יוצא שאם אתה רוצה לצלם
צילום משולב בעדשה אחת נגיד 24- 105 בכדי להשיג צילום רחב וגם צילום טלה
קצר,מבלי להחליף עדשה,תגלו שזה בלתי אפשרי,ה24 מ"מ הופכת להיות 45 מ"מ
וה105 הופך להיות 200 מ"מ, בכלל לצלם וידאו 4K באולטרא וויד,הופך למשימה
כמעט בלתי אפשרית בקנון 5D,יש פתרונות שאציג בהמשך,אך הם לא מושלמים
וזה לא מה שרצו צלמי קנון,התעסקויות שונות בזמן הצילום וקשיים ומגבלות
מעבר לזה לא תוכלו להקליט דרך חיבור הHDMI ווידאו ב4K למקליט חיצוני
קנון חסמו את האופציה הזו,בקיצור קנון עשו כול מה שיכלו בכדי להפוך את צילום
הוידאו  4K ב5D החדשה ללא כדאי,לבעייתי,לא נוח,אך מבחינה שיווקית
ההצהרה הרשמית היא ה5D היא מצלמת 4K!! אך באופן מעשי,
פרקטי,זה 4K בעייתי,מסורבל,ודורש כלים מיוחדים בכדי להתמודד איתו.
כמצלמת וידאו ב1080 כול הבעיות האלו לא קיימות ב5D החדשה.ואם נתעלם
מבעית ה4K, למעט מסך מתקפל,שהוא היום ממש הכרחי לצילום וידאו וסטילס
ה5D היא מצלמת וידאו טובה ואיכותית ב1080/60,אך בימים אלו,זה מעט מידי
מאוחר מידי,והמחיר גבוה מידי בשביל הנתון הזה בלבד.ואני חושב שגם צלמים
חובבים וגם צלמים מקצועיים,מבינים את זה.


מתלהבי מצלמות סוני- תרגיעו...


לכול אלו שרצים למכור את ציודי ניקון וקנון שלהם ורצים כמו עיוורים אחרי המצלמות החדשות 
של סוני,כדאי שתרסנו את עצמכם,תורידו להבה ותחשבו טוב טוב לפני שאתם מתחילים למכור 
את הציוד שלכם במטרה לעשות מעבר לסוני,סוני עד היום הוכיחה שהיא בעניין עד שנמאס לה
זוכרים את טלווזיות סוני? זוכרים את הלייזר דיסק? זוכרים את מחשבי סוני?
זוכרים את הסלולארי של סוני? מערכת קולנוע ביתית של סוני? כול אלו
נעלמו להם,סוני כבר מזמן לא שם...לסוני יש הרגל קצת מגונה כזה
לצאת עם מוצר מהפכני ששובר את כול כללי השוק, לצעוק ..אנחנו הכי טובים בעולם...
ואז למשוך ידיהם ולהיעלם...אין שירות...אין משובי לקוח...סוני לא מכירים ולא רוצים
להכיר בלקוחות שלהם,אין מערכת אקו.. שוק מצלמות ללא מראה מקצועי יתפתח גם
אצל קנון,אין ספק בכך,אבל כשקנון יקחו את זה ברצינות לכיוון המקצועי,זה יהיה
כמו שצריך,ללא בעיות חימום,עם בטריות נורמליות,עם מבנה איכותי ומסכים איכותיים
ועם מערכות פוקוס מעולות,ועם שירות לקוחות,לא בטוח שלסוני אז תהיה תשובה על כך
אני בטוח בזה,זה רק עניין של עוד קצת זמן,והכול יעבוד כמו שצריך,עם פלאשים 
ועם עדשות של קנון כך שמי שמכר את ציודי קנון שלו,יאכל לעצמו את האצבעות
ונראה אותו מקבל שירות מסוני או מוצא חלקים,מערכות פלאש,ועדשות איכותיות 
במחיר סביר,אם בכלל סוני עדיין תהיה שם בנוכחות מלאה או כמו שהיא רגילה
אחרי הרעש הגדול להוריד פרופיל ולהוריד רגל מהגז ולעבור למוצר הבא...
החברה הטוב ביותר,הוותיקה ביותר,האמינה ביותר,האיכותית ביותר,הגדולה ביותר
היציבה ביותר והעקבית ביותר,שמספקת את כול צרכי הצילום המקצועי שלי בכול הרמות
 זוהי קנון- CANON ונכון לעכשיו אף מתחרה היא לא תחליף ראוי עבורי