חוות דעת על ציודים שונים - צילום אירועים
חוות דעתי על ציודי צילום שונים בתחום צילום האירועים
חוות דעת על עדשה צילום
עדשת טוקינה 11-16 היא עדשת צילום אולטרא וויד,ללא מייצב,מתאימה בעיקר
למצלמות קרופ,במגבלות מסויימות אפשר לצלם איתה גם על פול פריים
בעיקרון יש התאמה לביונט של המצלמה גם בקורפ וגם בפול פריים
אך בפול פריים יתקבלו פינות שחורות מאוד ב11 ממ, וב16 ממ ישאר מהם
ממש מעט,את השימוש העיקרי בעדשה זו אני עושה בצילום וידאו
אם כי פה ושם אני משתמש בה לצילום סטילס,בעיקר הומוריסטי או דרמטי
הצבעים שלה רווים ויפים מאוד,הקונטרס חזק,וצבעים מסוימים מתחזקים
כגון הכחולים והסגולים,העדשה חדה,אם כי לא מאוד בעיני,אבל היא בסדר
ואולי צריך לעשות לה כיול קטן על 80D כדי להגיע לחידוד גבוה יותר
סך הכול,עדשה ששווה את המחיר והוא לא כול כך יקר,מייצב היה מקפיץ
את העדשה הזו לראש רשימת המכירות לעדשות קרופ,אין ספק.
הבניה בסדר,והפוקוס הידני נמצא בקצה העדשה עם פטנט יחודי לטוקינה
כבר שמעתי על בעיות בעדשות עם הפטנט הזה של טוקינה,שכנראה
אחרי שימוש ממושך יכול לתקלקל,לכן מי שמחליף הרבה בין פוקוס ידיני לאוטומט
כדאי שישקול בכובד ראש קניה של עדשות טוקינה עם הפטנט הזה לפוקוס
חוות דעת על עדשת זום קנון 24-70
חוות דעת על עדשת צילום
Tamron 24-70mm f/2.8 VC USD
עדשת 24-70 היא עדשה קלאסית וברירת מחדל להמון צלמי אירועים
טווח שמכסה כול אירוע בקלות,צמצמם יחסית לא סגור מידי,טמרון
הוסיפה ל 24-70 שלה גם מייצב,וגרמה להמון צלמים לרוץ ולקנות
אותה במקום להשקיע בעדשות של חברות הצילום ניקון,קנון,
והסיבות הן בעיקר, פער מחיר, ותוספת מייצב,איך הביצועים שלה?
לא רעים בכלל, צבעים יפים מאוד,נוטים לחמים,פוקוס די מהיר ודי שקט
מייצב בסדר,אולי 2 סטופים..ובנויה לא רעה בכלל,חדות מצוינת
למעט תלונות על המשקל הדי כבד שלה,ומגן השמש שנוטה ליפול מכול נגיעה
אין לי יותר מידי תלונות,דרך אגב בוידאו על מצלמת פול פריים היא ממש זורחת
יש לה עיוותי קיעור די ניכרים והשחרת פינות די ניכרת.
חוות דעת על מצלמת קנון
Canon 5D Mk IV
מצלמת פול פריים של קנון,חיית עבודה,בנויה היטב,די כבדה,מוגנת מים ואבק
מסך מגע,פוקוס עוקב,7 פריימים בשניה,30 מה פיקסל, וידאו 4K 30 FPS
ו1080 60 FPS,מערכת פוקוס עם גמישות ואחיזה מצוינת בלקוחה היישר מהDX1
פיצרים רבים המיועדים לצלמים מקצועיים,שרק מי שעובד
יום יום עם המצלמה,ברמה המקצועית ידע להעריך נכון כמה חשיבות יש להם
ההבדל בתפעול מצלמה עם מסך כגון ה5D מארק 4 לבין תפעול מצלמה
כמו ה 5D מארק 3,הוא שמיים וארץ למי שמהירות תפעול בוידאו ובסטילס
חשובים,מסך מגע לתפעול ולפוקוס,הוא היום ברירת מחדל וחובה
על כול מצלמה,בלתי אפשרי לחזור אחורה לתפעול דרך התפריטים והזזת
חוגות ולחיצות על כפתורים נוספים בכדי לכוון את המצלמה ולנוע מכיוון לכיוון
במהירות לפי תנאי השטח ולפי הסיטואציה והסצינה,מעבר לזה המידע
שמתקבל על מסך המגע הוא מפורט ועשיר ומחכה רק ללחצה על המסך בכדי
להגיע לפעולה ולכיוון הרצוי,חשוב..חשוב..חשוב..לצלמי אירועים
בנוסף קנון איפשרו תכנות רב של פקודות שונות על כול הכפתורים במצלמה
ןהןסיפו לחצן נוסף,כך שהיכולת להביא את המצלמה הכי קרוב לתפעול שכול
אחד אוהב באופן אישי עלתה רמה מאז המארק 3,קשה מאוד לחזור ולעבוד אחר
כך עם 6D או 5D מארק 3. התמכרות לטכנולוגיה. הצבעים של המצלמה
שופרו,כך גם הטווח הדינמי שלה,ביצועי ISO טובים אם כי לא התרחקו יותר מידי
מהמארק 3 או מה6D, מערכת הפוקוס מעולה לוידאו ולסטילס,שנלקחה היישר
מDX1 וזיכרון באפר ענק המאפשר לצלם קבצי וידאו של חצי שעה מבלי לחלק
אותם וצילום רציף בסטילס לנצח....בJEPG,נוסף פרופיל חדש שנקרא FD
בו אפשר לכוון את החדות ב3 פרמטרים שונים,קנון עשו עידכון למצלמה
והוסיפו C-LOG אמיתי שצריך להוסיף עליו 100 דולר,אך לחובבי הסדיזם
בוידאו זה כנראה שווה את זה,,,אני האמת גם אם נותנים לי חינם לא לוקח
אין לי עניין בC-LO0G בשום צורה.
ו1080 60 FPS,מערכת פוקוס עם גמישות ואחיזה מצוינת בלקוחה היישר מהDX1
פיצרים רבים המיועדים לצלמים מקצועיים,שרק מי שעובד
יום יום עם המצלמה,ברמה המקצועית ידע להעריך נכון כמה חשיבות יש להם
ההבדל בתפעול מצלמה עם מסך כגון ה5D מארק 4 לבין תפעול מצלמה
כמו ה 5D מארק 3,הוא שמיים וארץ למי שמהירות תפעול בוידאו ובסטילס
חשובים,מסך מגע לתפעול ולפוקוס,הוא היום ברירת מחדל וחובה
על כול מצלמה,בלתי אפשרי לחזור אחורה לתפעול דרך התפריטים והזזת
חוגות ולחיצות על כפתורים נוספים בכדי לכוון את המצלמה ולנוע מכיוון לכיוון
במהירות לפי תנאי השטח ולפי הסיטואציה והסצינה,מעבר לזה המידע
שמתקבל על מסך המגע הוא מפורט ועשיר ומחכה רק ללחצה על המסך בכדי
להגיע לפעולה ולכיוון הרצוי,חשוב..חשוב..חשוב..לצלמי אירועים
בנוסף קנון איפשרו תכנות רב של פקודות שונות על כול הכפתורים במצלמה
ןהןסיפו לחצן נוסף,כך שהיכולת להביא את המצלמה הכי קרוב לתפעול שכול
אחד אוהב באופן אישי עלתה רמה מאז המארק 3,קשה מאוד לחזור ולעבוד אחר
כך עם 6D או 5D מארק 3. התמכרות לטכנולוגיה. הצבעים של המצלמה
שופרו,כך גם הטווח הדינמי שלה,ביצועי ISO טובים אם כי לא התרחקו יותר מידי
מהמארק 3 או מה6D, מערכת הפוקוס מעולה לוידאו ולסטילס,שנלקחה היישר
מDX1 וזיכרון באפר ענק המאפשר לצלם קבצי וידאו של חצי שעה מבלי לחלק
אותם וצילום רציף בסטילס לנצח....בJEPG,נוסף פרופיל חדש שנקרא FD
בו אפשר לכוון את החדות ב3 פרמטרים שונים,קנון עשו עידכון למצלמה
והוסיפו C-LOG אמיתי שצריך להוסיף עליו 100 דולר,אך לחובבי הסדיזם
בוידאו זה כנראה שווה את זה,,,אני האמת גם אם נותנים לי חינם לא לוקח
אין לי עניין בC-LO0G בשום צורה.
חוות דעת על עדשה סיגמא
Sigma 18-35 f1.8
עדשה ייחודית ושונה ממה שהורגלנו על ידי קנון, טווח שקצת קשה להתרגל אליו
וקצת קשה למקם אותו...זו ללא ממש עדשה רחבה...אבל גם לא באמת עדשת זום
זו עדשה שלכאורה אמורה להחליף 3 עדשות פריים קטנות ואיכותיות
24 מ"מ, 28 ממ, ו 35 ממ, והבונוס זה 18 ממ במפתח 1.8 גם...
העדשה בנויה ללא מייצב,כבדה כמו כול סדרת הארט, איכות בניה טובה, טבעת פוקוס
שמרגישה כמו טבעת שמן,אם כי מתנגדת יתר על המידה לדעתי
שמרגישה כמו טבעת שמן,אם כי מתנגדת יתר על המידה לדעתי
חדה מאוד,..העניין המבאס שזו עדשה לקרופ... וצמצם 1.8 בקרופ לא נותן טשטוש
רקע כמו 1.8 בפול פריים אלא יותר קרוב ל2.5 בפול פריים...
אבל אין יותר מידי תלונות, המחיר לא יקר מידי, והיא בנויה לשבת על 80D 70D
ולספק תוצאות וידאו וסטילס שקרובות מאוד לפול פריים,לוידאו היא מצוינתו
במיוחד ל80D בגלל האפשרות לרדת בכמה דרגות ISO באירועים, וכך לקבל
וידאו נהדר שנראה כמו פול פריים, תוספת מייצב 3-4 סטופים, וטווח של 50 ממ
בקצה הטלה היה הופך את העדשה הזו ללהיט של כול הזמנים,אם כי בקנון
יתכנו בעיות פוקוס איתה ועם כול סדרת הארט, בגלל אי התאמה מלאה
למערכת הפוקוס DUEL PIXEL
יתכנו בעיות פוקוס איתה ועם כול סדרת הארט, בגלל אי התאמה מלאה
למערכת הפוקוס DUEL PIXEL