גוף מצלמה זול ועדשה יקרה, או גוף מצלמה יקר ועדשה זולה?


 במה כדאי להשקיע, בגוף מצלמה זול ועדשה יקרה, או בגופי מצלמות יקרות ועדשות זולה?
מה כדאי לרכוש או במה כדאי להשקיע , בעדשות איכותיות ויקרות, או בגופים יקרים ומשוכללים

ועדשות זולות..?
כולנו שואלים את השאלה הזו לא פעם לפני רכישת ציוד צילום חדש, התשובה חד משמעית...
עדיף ורצוי להשקיע את הכסף בעדשות איכותיות וטובות, מאשר בגופים יקרים, שמוחלפים
אחת לשנתיים בערך, בעוד עדשות טובות מלוות אותך עשרות שנים, ועוברות מגוף לגוף,
כל ניסיון יוכיח לכם זאת שחור על גבי לבן. 1DX לא שווה דבר ללא עדשה טובה, אך
 מצד שני גם מצלמת RABEL פשוטה כמו 700D תיתן לכם תוצאות נהדרות עם עדשה
איכותית הפער בין הגופים לפחות באיכות התמונה הולך ומצטמצם משנה לשנה, אך עדשה גרועה,
 תישאר כזו, ועדשה טובה ואיכותית תישאר כזו, לכן המלצה שלי, השקיעו את כספכם בעדשות
איכותיות ולא בגופים יקרים מלאים פיצ'רים, למרות  היתרון שלהם בתחום המקצועי, אך לרוב
השימושים הרגילים, תמצאו שגם מצלמת כניסה, תיתן לכם תוצאות מעלפות עם עדשות טובות
ואופטיקה מעולה. 550 D פשוטה תיתן תוצאות טובות  עם עדשה איכותית וטובה יותר
יותר  מאשר מצלמת  קנון 1DX  משודכת לעדשה זולה, בדיקות והשוואות
הוכיחו זאת מעל כל צל של ספק. כמובן שהאידאל זה גוף מצלמה איכותי ויקר, 
משודך לעדשה איכותית ויקרה, אך בעיות תקציב מכניסים אותכם לשיקול הזה, לכו 
על עדשות יקרות וטובות עם אופטיקה מעולה, הם ישרתו אתכם היטב גם אחרי עשור
 שכל הגופים  שנחשבים היום לטופ שבטופ,כבר יהיו פאסה ולא שווים דבר, העדשה 
האיכותית תישאר לעמוד לצידכם, מה עוד שהמגמה שהולכת ותופסת תאוצה, היא מצלמות
ללא מראה, שאפשר לשדך להן את כל העדשות האפשריות, קנון וניקון מכל הסוגים,
סוני כבר עושה זאת עם דגמי האלפא SR7' A7' וזה ילך ויגבר כמו נהר גועש, כי הטכנולוגיה
 כבר קיימת וכבר בשימוש, היא לא מושלמת אך זה עניין של שנה שנתיים לדעתי, עד שהיא
תהיה בשלה גם לצילום מקצועי, בכלל באופן כללי, המגמה בעולם כולו, מעבר למצלמות 
ללא מראה וזה עניין של מעט זמן עד שה DSLR יהיו מאחורינו, מצלמות ללא מראה, 4K
 זה יהיה העניין בשנים הבאות, אך העדשות האהובות  והאיכותיות שלנו, יהיו שם איתנו
וישתלבו לתוך הטכנולוגיה החדשה בקלות, ושוב נהנה מעדשות איכותיות שיוכלו לנצל 
את הגופים החדשים  ללא מראה,  גופים זולים או יקרים, זה לא ישנה הרבה,
כי ב2016-17 הפער בין הגופים יקטן עוד יותר, ואז תישאר איכות העדשה,  והיא שתיקבע את
הפער בין האיכויות  האופטיות, ולא הגופים, העדשה קובעת את איכות  ואופי התמונה, נקודה.
לכן השקיעו בעדשות  טובות ואיכותיות אופטית,לפני השקעה יקרה בגוף טוב ככל שיהיה
גם מצלמות ביניים כבר יודעות לירות בקצב אש של 12 פריימים לשניה, ביצועי הISO
של החשיינים פול פריים, וגם קרופ, הולכות ומשתפרות, ו6400 ISO בעוד שנה שנתיים,
יהיה צילום נקי לגמרי וחלק כמו תחת של תינוק כמעט בכל מצלמה.4K  ואפילו 8K יהיה 
סטנדרט אך העדשות תמיד תישארנה אלה שיקבעו את איכות התמונה, תפנימו.
עד לפני שנתיים שלוש, D5 מארק 2 נחשבה למצלמה מעולה בפול פריים, המלכה
הבלתי מעורערת של צילום אירועים, אני מודיע לכם חד משמעית, שאני משיג תוצאות צילום
הרבה יותר טובות ממנה בכל תחום במצלמת רבל פשוטה כמו ה760D, בלי להתאמץ
זה מה שעושה הזמן לגופי מצלמה שהיו בטופ אוף דה ליין עד לפני שנים מעטות,
ואינו יכול לעשות זאת לפחות כרגע לעדשות איכותיות, 5D מארק 3 שעולה היום סביב
9000 ש"ח, לא תהיה שווה דבר בעוד שנה שנתיים, מול מצלמות ללא מראה של סוני
זה קורה גם בוידאו, וגם סטילס, כבר היום לידיעתכם, כנסו ליוטיוב תראו קצת השוואת
תבינו לקראת מה הולך עולם הצילום בשנים הבאות, ותבינו שההשקעה של עשרות
אלפי שקלים בגופי מלצמה יקרים אינם שווים את ההשקעה, אך ההשקעה בעדשות 
איכותיות עדיין מוכיחה את עצמה כרלוונטית, גם שגופי מצלמות הולכים ובאים חדשות לבקרים

מסקנה:
אם אין לכם יכולת כספית בלתי מוגבלת ואתם חייבים לעשות בחירה מהסוג הזה
עדיף גוף זול ברמת כניסה, כמו הRABEL 760,60D ועדשה יקרה וטובה אופטית,
מאשר גוף יקר כמו ה5D3  ועדשה נחותה אופטית וזולה. התוצאות שתשיגו במצלמה הזולה
והעדשה היקרה והטובה, יהיו בהרבה יותר טובות מאשר במצלמה היקרה והעדשה הזולה


 קרא גם על:

צילום אירועים - ציוד  |  צילום נופים וטבע  |  צילום אירועים - מידע  | עדשת קנון 10-18

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מצלמת קנון 650D - ביקורת - סקירה - קובי בן שמעון

עדשת קנון 18-135 STM - סקירה, ביקורת

מצלמת קנון 80D, אותה הגברת באותה האדרת? מאת : קובי בן שמעון