עדשה קנון 100 מ"מ F/2.8 זכוכית קסומה, מאת: קובי בן שמעון
עדשת קנון 100 מ"מ מאקרו
Canon EF 100mm f/2.8 Macro USM
סוג העדשה מאקרו אורך
המוקד 100 מ"מ
מפתח עדשה מרבי 2.8
מרחק פוקוס מינימלי 31 ס"מ
ייצוב תמונה ללא
פילטר
58 מ"מ
מנוע פוקוס כולל
משקל
580 גרם
שנת ייצור 2000
חברים יקרים תרשו לי להזכיר לכם שוב,אני לא עושה בדיקות מעבדה,לא בודק MTF,לא סופר פיקסלים,אני מביע את חוות דעתי האישית בלבד,מתוך ניסיון שטח,מקצועי וחובבני,ומביא בפניכם את רשמי האישיים מהעדשה,תמיד תוכלו להשוות את מה שקראתם כאן,עם חוות דעת נוספות,להשוות,ולקבל תמונת מצב ממוצעת טובה לעדשה שאתם מחפשים,יאללה יצאנו לדרך
קנון 100 מ"מ היא אחת העדשות הכי מוצלחות של קנון,עדשה פנומלית,כיפית,מקצועית,בנויה מצוין,נוחה מאוד,חדה בטירוף איכות תמונה מרגשת,וכל סופרלטיב שתבחרו להלביש עליה יהיה נכון ודי מדויק,עדשת חובה לכל צלם,מקצוען וחובבן
קנון 100 מ"מ מוגדרת כעדשת מקרו והיא אכן כזו,אני לא צלם מקרו ממש,iאני מודה שאני לא חולה על צילומי סופר מקרו,אין לי פלאש מיוחדים למקרו,אין לי מכפלים למקרו,ואין לי שום ציוד עזר למקרו,למעט עדשת ה 100 ופלאש 580 בזה אני מסתפק לצילומי המקרו המעטים שלי,שלעצמם,הם יותר התבוננות על חיי הטבע הזעירים במבט מעט רומנטי וכצופה מצד,ללא צילומי סופר מקרו חודרניים וחטטנים אני מודה שאם הייתי צריך לבחור עדשת ייעודית למקרו ברמת המקצוע הייתי קונה עדשה עם טווח גדול יותר כמו 150,או 180 מ"מ,במיוחד שמדובר בצילומי מקרו בטבע
תמונת מקרו שצולמה עם 7D ו100 מ"מ |
קנון 100 מ"מ טיפונת קצרה לצילומי מקרו בטבע,במיוחד שמדובר בחרקים פחדניים,וכל צעד נוסף קדימה
הם בהיסטריה וכבר מתכוננים לפרוח להם,וככה הלכה התפיסה שחיכתם לה כל כך,חבל,,, 180 מ"מ היו משאירים אתכם במקום וגם את החרק המבוקש,..הטווח הארוך גם פותר חלק מבעיית עומק השדה הרדוד מאוד עם ההתקרבות לאובייקט אני באופן אישי חושב ש 180 מ"מ למקרו בטבע היא האידאלית מבחינת טווח.
תמונת מקרו שצולמה עם 7D ו100 מ"מ |
צילומי חוץ ,צילומי דיוקן, סטודיו,צילום מוצר בסטודיו,ועוד..גם בוידאו היא תתן תוצאות מדהימות
שמצלמות וידאו בעשרות אלפי שקלים רק חולמות על תמונה כזאת, אני משתמש בה
לצלם צילומי חוץ, איכותיים במיוחד, כמו לצילום אירועים, אלבומים דיגטלים, לדוגמא
גם לצילום חתונות, לצילומי החוץ בעיקר, והיא תחליף מעולה ל70-200 המסורתית
צלמים לחתונה, תמיד מתלבטים במה לצלם בצילומי החוץ לחתונה,במידה וה 70-200
שלהם בתיקון, אז הנה הפתרון, החזיקו בתיק, 100 מ"מ מקרו של קנון לגיבוי.
הבוקה שהאלופה הזו מייצרת,הוא לדעתי הבוקה הנעים ביותר
לעין מכל העדשות שהכרתי,האחיד ביותר,והאיכותי ביותר,ומשאיר גם את ה70-200 מאחור
תמונת פורטרט שצולמה עם 60D ו100 מ"מ אפשר להבחין כמה נפלא הבוקה שלה,וכמה חדה ומפורטת התמונה |
תמונת מקרו שצולמה עם 60D ו100 מ"מ בפבוראר 2012 רמת פירוט כה גבוה עם בוקה משגע זהו אחד מהקסמים שיודעת ה100 לעשות |
עושים עבודה טובה,הפוקוס מהיר מאוד,תגובות נעילה ואחיזה מצוינות כמעט בכל מצב,טבעת הפוקוס החצי
אוטומטית משלימה את השליטה בפוקוס,ו זו אחת הטבעות הנוחות ביותר שקנון מייצרים בעדשות
ממוקמת בדיוק במקום הנכון,רכה ונעימה,רחבה,והשליטה עליה היא אינטואיטיבית מאוד,והיא חלק בלתי נפרד
מתפעול העדשה בזמן הצילום,באופן הכי טבעי שיכול להיות לפוקוס ידני,ללא צורך לשנות את מיקום היד
האוחזת בעדשה "וול דן קנון"...כמובן לא לשכוח להזיז את כפתור מרחקי הפוקוס בכדי שמנוע הפוקס
יחסוך מעצמו ומכם ביזבוז זמן מיותר בחיפוש אחר מרחק הפוקוס המבוקש,כפתור טיפונת מבאס,כי הוא
מזכיר לך שיש גם מגבלות לעדשת מאקרו,ואם שכחת להסיט אותו אל תתפלא אם העדשה מגיבה לא טוב
למציאת הפוקוס ולאחיזה בו,מרחק הפוקוס המינמלי שלה 31 ס"מ,מהחיישן מה שמביא את קצה העדשה
למרחק די קרוב אל האובייקט,משהו כמו 10 ס"מ.ויוצר בעיות שמצריכות התמודדות עם עומק שדה רדוד מאוד
החדות של העדשה הזו,פשוט מפילה אותך....אחת העדשות החדות ביותר של קנון ובכלל,אולי אפילו הכי חדה
שקיימת,..רמת הפירוט כל כך גבוהה,כל כך מדוייקת,כל ,כך איכותית,שזה פשוט תענוג צרוף,..
עיוותים לא קיימים בעדשה הזו, לפחות לא כאלה שנראים בעין בלתי מזויינת,פליירים,רעשים כרומטיים,רעשי צבע
העדשה הזו לא מכירה בהם,..יש לה האפלת פינות ממש קטנה,..לא משהו חריג,ולא משהו שלא ניתן לעקיפה בקלות
בכלל..אני חושב בכללי שבהאפלת פינות קלה יש משהו חיובי,אם שמיים נקיים הם לא הנושא המודגש,.בחלק
גדול מהתמונות,אני עצמי מייצר האפלת פינות מכוונת באם היא לא קיימת,אני מוצא בזה,דירוג מאוד טבעי ונכון
לעין האנושית.
סיכום:
עדשת קנון 100 מ"מ היא עדשה חובה בארסנל של כל צלם,שהוא חובב מושבע או מקצוען,עדשה מדהימה
עם תחום עבודה וביצועים צר אומנם ,בגלל אורך מוקד קבוע,ובגלל אורך מוקד גדול,..שווה ערך ל160 מ"מ
במצלמת קרופ, וזה מציב אותה ברמת ביקוש נמוכה יחסית כאחת העדשות הראשונות שנרכשות על ידי צלמים
בתחילת דרכם,ביחס לעדשות זום אחרות,או עדשות פריים, קצרות, וטלה,רק אחרי שהצלם המתחיל השלים
את קניית סט הבסיסי שלו, אז הוא נותן דעתו על העדשה הזו,וזה טבעי מאוד ומאוד נכון לעשות,אך למי שיש
אפשרות לרכוש את העדשה הזו,אחרי שהשלים את הסט הבסיסי,..יעשה זאת ללא היסוס,וללא עיכוב
אחת העדשות הראשונות שמומלץ וכדאי לקנות אחרי הסט הבסיסי,תענוג,קסם,חווית צילום ותוצאות
נהדרות,שעושות חשק להתבונן,ואז לשוב לצלם,בכדי להתבונן,כך הייתי מגדיר את חווית השימוש
בעדשה הזו,מומלצת בחום רב.
ציון - 10 *****