עדשת קנון 24-105, הנסיכה של קנון

עדשה קנון 24-105mm f/4L 

קצת נתונים טכניים על העדשה הוותיקה הזו של קנון שיוצרה ב2005 ובאה כדי להשלים את ה17-40 המפורסמת

עדשת זום מסדרת L היוקרתית
מיצב תמונה מובנה
מנוע פוקוס מובנה שקט במיוחד
צמצם מקסימלי: F/4
צמצם מינימלי: F/22
זוית ראיה: 84 - 23°
פוקוס מינימלי: 45 ס"מ
מספר אלמנטים: 13/18
קוטר פילטר: 77 מ"מ
היקף: 83 מ"מ
אורך: 106 מ"מ
משקל: 680 גרם




24-105 של קנון - נסיכה וותיקה 

העדשה הזו היא ההוכחה שהשקעה בעדשות איכותיות,כדאית על פני ההשקעה בגוף טוב,העדשה הזו נמכרת בכול העולם במספרים 
לא מבוטלים כבר מעל עשור,ועדיין עומדת בכבוד בכול סטנדרט שקיים היום ונותנת פייט לכול
העדשות בגזרה שלה עדשת זום רחבה טלפוטו,עדשת כלבו,עדשה כללית,עדשת קיט
תיקראו לה איך שתרצו,מבחינתה זה בסדר,מבחינת קנון היא סוס  וותיק מנצח כבר יותר מעשור
גם מבחינתי,העיקר זה התפעול והתוצאות,וכאן ה24-105 לא רעה בכלל,אם כי רחוקה מלהיות 
מושלמת,בואו נודה שצמצמם 4 זה לא ממש מציאה גדולה כשמדברים על איסוף האור המועט 
במצבים לא מזהירים,או כשמדברים על עומק שדה קצר,או רדוד,ו24-105 מ"מ
זה לא טווח מדהים כשלעצמו,ה24 זה רחב מספיק השאלה למה..? כי ultra wide 
זה מגניב יותר'וה105מ"מ  זה  טווח שכמעט נוגע בטלפוטו אבל לא באמת...
זו הסיבה שהעדשה הזו היא עדשה כללית,כי 2 הנתונים הללו מציבים אותה
בדיוק שם,עכשיו נשאלת השאלה,האם בתור עדשה כלבו כללית היא הטובה בקטגוריה? גם כאן
התשובה היא כנראה שלא..כי יתכן שהסיגמא  24-105, המקבילה טובה יותר,לפחות בכמה נקודות..
ובכול זאת העדשה הזו נותנת תמורה מעולה למחיר בו היא נמכרת,ובזה אין  לי ספק,לפחות בשבילי
כצלם אירועים,היא נותנת תמורה נהדרת עבור המחיר ששילמתי עליה,העדשה נכון להיום
נמכרת חדשה סביב ה2,700 שח,ויד 2 אפשר להשיג סביב ה1,700-2,000 שח,תלוי במצבה


הצדדים החיוביים - עדשת קנון 24-105

עדשת קנון 24-105, מדהימה בחדות שלה בכול אורך מוקד,והחדות מתחילה אצלה מיד בצמצם
הכי פתוח שלה F4,סגירת צמצמם אחד והחדות כבר בשמיים,במרכז התמונה ועד לצדדים הרחוקים
עם רכות קלה  בצדדים הרחוקים,אך בצמצמם 8 החדות בשיאה לכול רוחב התמונה,מנוע הפוקוס 
שלה,מהיר מאוד,ושקט מאוד,המייצב שלה בהחלט נותן 2 סטופים ועוד טיפה,התפעול של טבעות 
הזום והפוקוס, נוחות מאוד,והמבנה שלה מעולה,מסדרת L היוקרתית,העדשה הזו מתאימה כמו כפפה 
ליד,לקנון 6D ולקנון 5D,לא מומלצת לגופים שאינם גופי פול פריים,בגופי קרופ יש איבוד
של כול המעלות שלה,והחסרונות של עדשת קנון 24-105, בולטים ומתגברים.


מהן הבעיות העיקריות - עדשת קנון 24-105?

3 הבעיות העיקריות מהן סובלת עדשת קנון 24-105,שבאופן יוצא דופן אינן משפיעות על תחום הצילום
שאני מצלם בו,הן עיוותים בצד הרחב שמתחילים ב24- מ"מ ומסתיימים  בערך ב28-30
בעיית אברציות צבע לא קשות אומנם,שמסתיימות בערך ב40 מ"מ,ונעלמות כמעט כליל בסגירת 
הצמצם ל5.6 אך הן קיימות שם,בצמצם 4 בעיקר בצד הרחב,ובעיקרבצדדים הרחוקים של התמונה
והן קיימים שם גם בצמצמם 8,לעדשה יש גם השחרת פינות גם בצד הרחב וגם ב105 מ"מ
כמובן שכול המגרעות נחלשות בסגירת צמצמים למעט העיוותים בצד הרחב,שאין להם פתרון באמת
אך אלו הבעיות העיקריות של העדשה,לי באופן אישי המגרעות הללו אינן מפריעות,כי תחום הצילום
בו אני עוסק הוא בעיקר צילום אירועים, ובצילום אירוע הבעיות הללו כמעט ואינן מפריעות
או משפיעות על תוצאות הצילום,באופן קיצוני,אך לצילום נופים,לא הייתי בוחר בעדשה הזו
וגם לא לצילום פורטרטים,וגם לא לצילום מוצר,בקיצור,יש המון תחומי צילום בהן העדשה
הזו לא תצלח בהם בצורה טובה או מזהירה,אך אם אלו לא הכוונות שלכם,אז הכול בסדר



עדשת קנון 24-105



ההשוואה המתבקשת לעדשת קנון 24-70 סידרה 1- ללא המייצב

כדי לסגור את העניין מיד בהתחלה,אני מצהיר בזאת שעדשת קנון 24-105, חדה יותר מה f/2.8 24-70. נקודה
לפחות מה24-70 סידרה 1,אין על זה זה ויכוח מבחינתי,ראיתי כבר כמה דברים שתומכים בצורה ברורה 
במה שאני אומר,חפשו ותגיעו, ה24-105 גם יותר חדה גם מה24-70 f/4 גם על זה אין ויכוח
פוקוס מינימלי של הקנון 24-105 הוא 45 ס"מ, ושל ה24-70 הוא 35 ס"מ, ל24-70 אין מייצב
בכול הדגמים,ל קנון 24-105, יש מייצב,ה24-70 עולה פי 2 וחצי מה24-105, ומה אנחנו מקבלים בתמורה
מה 24-70, במחיר יותר מכפול?  צמצמם 2.8, זה כול העניין  בין 2 העדשות הללו, צמצם 4 מול צמצמם 2.8
בדיוק כמו ההבדל בין ה70-200 f/4  לבין ה70-200f/2.8,רק ששם לשתיהן יש מייצב,ובמקרה שלנו
יש הבדל של מייצב בין הדגמים,למי שצמצם 2.8 הוא קריטי בשבילו,רצוי שיבחר קנון 24-70, רק לקחת בחשבון
שמאבדים 2 דברים יקרי ערך בתמורה לצמצם פתוח יותר,דבר ראשון,מאבדים את המייצב,והדבר השני
זה אורך המוקד,105מ"מ מול 70 מ"מ,כך שכול אחד עושה את החשבון של הצרכים שלו,על מה הוא מוכן לוותר
ועל מה הוא לא מוכן לוותר,וכמה הוא גם מוכן לשלם עבור העניין הזה.



סיכום דעתי על עדשת קנו 24-105 F/4

עדשה כללית,שיודעת לעשות הכול טוב וכמעט מצוין,יש לה מגרעות אחדות בולטות כמו עיוות 
בצד הרחב,השחרת פינות,וצמצם מעט סגור,מעט אברציות צבע בצדדים הרחוקים,אך היא 
מפצה על כך באופן נהדר עם מייצב מצוין,מנוע פוקוס שקט,וחדות ללא דופי לכול רוחב הפריים
ובכול אורך מוקד,חדה ב24- מ"מ,חדה גם ב105 מ"מ,וחדה בכול שאר אורכי המוקד שבניהם
נותנת תמורה מלאה ומושלמת למחירה,על זה אין ספק,בנויה היטב,חזקה והדוקה.סידרת L
אם אתם בעניין של עדשה כללית ל6D,או ל5D,זו האחת בשבילכם,אם אתם בעניין של
צילום אירועים,היא בהחלט תיתן לכם תמורה מצוינת,בסטילס וגם בוידאו,רק אם אתם זקוקים
באופן בלתי מתפשר לצמצם 2.8,ומוכנים כמעט לשלש את המחיר שתשלמו
עדשת קנון 24-70, מחכה לכם,ואיתה איבוד של 2 ערכים חשובים,אורך מוקד,ומייצב




צילום אירועים - ציוד  |  צילום נופים וטבע  |  צילום אירועים - מידע  | עדשת קנון 10-18
מצלמה קנון 6D, ביקורת |  פול פריים |  DSLR | כמה מילים לקנון | גוף מצלמה או עדשה?