עדשת קנון 85 מ"מ f/1.8 מאכזת על קרופ, מצוינת על FF, מאת : קובי בן שמעון


עדשה קנון 85 מ"מ  F/1.8 חוות דעת , ביקורת, השוואה - קובי בן שמעון


קודם כל קצת נתונים טכניים לא מעניינים,אבל אין ברירה,כי הם כנראה קובעים את איכות העדשה
הקנון 85 מ"מ, מתאימה גם לפול פריים וגם למצלמת קרופ,שוקלת 425 גרם בערך, די קצרה
10 ס"מ בערך,מהסדרה המוזהבת של קנון, פוקוס מינמלי 85 ס"מ שזה קצת מבאס,ללא מייצב
שזה עוד קצת מבאס,קוטר 58, 8 להבי צמצם,מה שנותן לה את הבוקה הנהדר שלה
כמות אלמנטים אופטיים9/7 ,סך הכול בנויה טוב,ונותנת הרגשה של עדשה איכותית
ביונט מתכת,זה בערך כל הנתונים היבשים.






עכשיו ניגש לביצועים בשטח,מה באמת נותנת העדשה 85 מ"מ, במחיר של 1400 ש"ח. 
אז קודם כול,מפתח צמצם 1.8, חדות טובה,בוקה נהדר,וזהו בערך,כאן מסתכמים 
הדברים הטובים שאני יכול להגיד על העדשה הזו, יחד עם זאת יש לה קצת בעיות אחרות
בעיות כרומטיות צבע קשות ביותר,במפתח צמצם רחב 1.8-2.2 שנעלמות רק בצמצם 2.8-4
מאקרו לא תוכלו לצלם איתה,גם צילומי נוף מרהיבים רחבי זווית
לא ממש תוכלו,רק אם תתעקשו,צילומי עיתונות,ספורט,מממממממ....בספק גדול אם תוכלו
מה כן? פורטרטים,ושוב פורטרטים,קצת טבע,לעדשה הזו יש יכולת נהדרת לתת צילומים מדהימים
אך אני חושב שה85 קנון, יודעת לתת אותם רק ממרחקים מאוד מסוימים,לא מעבר לכך.


עדשת קנון 85  מ"מ F/1.8, בעיות צבע כרומטיות קשות


מבחן ביצועים בוצע על מצלמת קרופ,שכנראה לא ממש תפור לעדשה הזו,ויכול בהחלט
להיות שעל מצלמת פול פריים, התוצאות היו שונות, בפעם הבאה העדשה תיבחן על גוף
פול פריים כמו ה6D, ואז באמת יהיה אפשר לקבל חוות דעת יותר מדוייקת מזו
יצאתי איתה לסט צילומים קצר אומנם,אך זה הספיק לי להבין,שהעדשה הזו,בנויה לעבודה
ממרחקים של 4-8 מטר בערך,את התוצאות היפות ביותר,החדות ביותר,והמרהיבות ביותר,
קיבלתי מהמרחקים הללו,יש לה יכולת נהדרת להפריד את הנושא מהרקע בצורה טובה ונעימה
לעין שעדיין משאירה את הקשר עם הנושא אך בהחלט גורמת לעין לגשת ישר אל הנושא,והרקע
עדיין משמש תפאורה יפה ונעימה אך בלי לגרוע מהנושא המרכזי,אלא להיפך, לעטוף אותו
בדיוק כמה שצריך בכדי לחזק את הנושא ואת הקשר שלו לסביבה ועדיין לשמור על הבלטה
עדינה ויפה של הנושא בסביבה בה הוא צולם.צריך לזכור שמדובר על עדשה ללא מייצב,ועל
מצלמת קרופ זה אומר שאתה בעצם מצלם בערך ב135 מ"מ שזה דורש מהירות סגר גבוהה
לפחות של 250 ויותר בכדי לשמור על מקסימום חדות בכל צילום יש לה גוון אדמדם
משהו במג'נטה,סגול,שמתגנב לחלק מהצילומים,וגם רוב בעיות הצבע הכרומטיות 
הן בגוון הזה,ובירוק, ניתן קצת לתקן את זה,אך אין ספק שהתיקון פוגם בצבע של התמונה
יש צילומים שזה לא מורגש בכלל,ויש צילומים שזה ממש בולט במיוחד אם מקרבים את
הצילום ל1:1אז ממש מבחינים בכל הבעיות הכרומטיות של הצבע.. וזה קצת מבאס.



עדשת קנון 85  מ"מ F/1.8, מאוד קשה לייצוב

אבל זה מה שמקבלים עבור 1400ש"ח,בכדי לתקן את הבעיה הזו קנון היו צריכים להוסיף
אלמנטים אופטיים מיוחדים בכדי למזער את הבעיה,אך גם המחיר של העדשה 
היה קופץ בהתאם. נראה לי שיש לה קצת בריחה אחרונית בפוקוס,אבל אני עדיין
לא סגור על זה,זה ייבדק בהמשך,אולי זה רק אצלי,אולי זה לא קיים בכלל וזה
רק פרי דמיוני,ואולי זה משהו שנמצא בכל העדשות הללו,אני אמשיך לבדוק את
העניין הזה,עד שאמצא את התשובה. ואעדכן כאן בבלוג.בנתיים בואו נראה
קצת צילומים של ה85, ומה היא יודעת לתת.דרך אגב ניסיתי אותה גם בצילום אירועים
בתוך אולם,ואני לא בטוח שאחזור על כך שנית,אם כבר עדשת פריים לסטייל ולאיכות אז
עדיף 50 מ"מ, או 35 מ"מ, לתוך אולם,ולאירועים בכלל אין ספק.ואני מתכוון למצלמת קרופ.

סיכום חוות דעתי, לעדשת קנון 85 מ"מ  1.8/F

הקנון 85, עדשה סבירה,לא האגדה שעשו ממנה לדעתי,טובה לפורטרטים ועוד כמה דברים
אך לא יותר מזה,הבעיות הכרומטיות  הקשות שלה בצמצמים פתוחים,וחוסר במייצב, 
מציב אותה לא יותר מידי גבוה לדעתי בסולם העדשות המבוקשות והאהובות של קנון
לפחות עבורי זה כך. תמורה ביחס למחיר..מממממממ ...בסדר,אך לא יותר מכך.
לא למהר ולרכוש,אולי ישנם תחליפים טובים יותר,ואפילו אם הם מעט יקרים יותר
אני לא נוהג לרכוש עדשות ללא מייצבים,כי לדעתי ההבדל בין עדשה עם מייצב טוב
לבין עדשה ללא מייצב בכלל,הוא בכמות הפריימים שתזרוק לסל המחזור במחשב
ובעומק התסכול על כך,ב2 מיקרים חרגתי מהכלל הזה,100 מ"מ מאקרו של קנון
וה85 מ"מ צמצם 1.8, והיום אני מבין טוב יותר,שאין יותר אפשרות לוותר על מייצבים
בעדשות, ההבדל הוא קריטי במהירויות לא גבוהות, בחלק מהמקרים אתה חייב 
לעבוד במהירויות לא גבוהות,ואין מצב לחזור הביתה ולגלות שרכשת עדשה 
מעולה וחדה מאוד אך לא הצלחת להביא איתך פריימים חדים ממש כמו שרצית
רק בגלל שבעדשה הנפלאה שרכשת אין מייצב תמונה,באסה לא קטנה, קנו עדשות
רק עם מייצבי תמונה, לפחות מ35 מ"מ וצפונה,חובה מייצב תמונה טוב על העדשה 
זו המסקנה שהגעתי אליה באופן מוחלט אחרי הניסיון עם ה85 מ"מ של קנון
ואני באמת נחשב לצלם סטילס עם יד יציבה מאוד,עם מייצב טוב, אני מייצר 
תמונות חדות במהירויות של 1/4- 1/8, ואני אומר שוב, חובה מייצב מ35 מ"מ וצפונה
נראה שגם יצרני העדשות הפנימו זאת וגם עדשה  קנון כמו 10-18 מגיעה עם מייצב
זה המצב אנשים,מייצב בעדשה זה כבר צריך להיות סטדנרט,ופניה ליצרני העדשות
תתחילו להכניס אפילו טכנולוגיה מתקדמת יותר למייצבים טובים יותר,זה יהפוך
כול עדשה וכל צלם עם ידיים רועדות במהירות נמוכה לצלם עם יכולת להביא פריים 
חד כמעט בכל תנאי תאורה ובכל מהירות סגר איטית, והמון פריימים טובים לא
ילכו לאיבוד או יזרקו בגלל חוסר חדות.סוני פתרו את העניין טוב יותר מכולם
הם פשוט בנו  מיצב 5 סטופים על חיישן המצלמה A7R,ואז לא משנה אם יש לך
מייצב על העדשה או אין מייצב על הדשה הצילום כולו מיוצב דרך הגוף,פתרון מבריק
ואיכותי לבעיית הייצוב בצילום,באופן כללי  הקנון 85 מ"מ F/1.8
היא עדשה שמתאימה יותר למצלמות פול פריים לדעתי והרבה פחות למצלמות קרופ.
במבחן הבא שלה, אבדוק אותה על פול פריים 6D, ואעדכן כאן בפוסט הזה.
אני מקווה שהיא תחזיר לעצמה כמה נקודות..

טוב בינתיים הספקתי לצלם הקנון 85,משודכת ל6D פול פריים,ויש כנראה
פער די גדול בתוצאות שהעדשה מציגה על גוף פול פריים,החדות עולה פלאים
הבוקה נראה טוב יותר,חלק גדול מהתזוזות נמנע בגלל אורך המוקד האמיתי
של הפול פריים,ורמת הפרעות הצבע נחלשות מאוד.




























ביקורות וחוות דעת נוספות:


פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מצלמת קנון 650D - ביקורת - סקירה - קובי בן שמעון

עדשת קנון 18-135 STM - סקירה, ביקורת

מצלמת קנון 80D, אותה הגברת באותה האדרת? מאת : קובי בן שמעון