קנון, תתעוררו,לא רק ניקון היא מתחרה- מאת : קובי בן שמעון
קנון, CANON מה קורה איתכם?
חברת קנון, שאני נמנה עם לקוחותיה הנאמנים,מתחילה או ממשיכה כנראה לאבד את
היתרון היחסי שהיה לה לא רק על ניקון, בתור מתחרה, אלא גם סוני,וגם סיגמא,מכות בה
פעם אחר פעם בשנה האחרונה,עם מצלמות טובות יותר,ועם עדשות טובות יותר,ונראה
כי קנון ממשיכה בקו מיושן,ומחברה פורצת דרך,הפכה להיות שק החבטות של סוני וסיגמא,
סוני מכה בה עם מצלמות ללא מראה המתחרות צמוד עם המצלמות המקצועיות שלה מסדרת
A7 וסיגמא מכה בה בתחום העדשות עם סידרת הART המצוינת שלה וקנון ממשיכה לשחרר
לצלמים בכל פעם פיצ'ר שטותי קטן,אך ממשיכה למכור לנו מצלמות מיושנות,ועדשות ישנות,שום
דבר פורץ דרך או חידושים אמיתיים שבאמת מתאימים את עצמם למה
שקורה בענף הצילום המקצועי,איפה ה4K שאנו מחכים לו? איפה המצלמות ללא מראה?
שיתחרו במצלמות של SONY, איפה סדרת עדשות חדשה תחת שם חדש,עם איכויות חדשות
וטובות יותר? ישנה מגמה עולמית אומנם לא גל סוחף אך בהחלט ישנה מגמה כזו של צלמים
מקצועיים וחובבים שבוחרים היום SONY במקום קנון או ניקון, וזה ילך ויתרחב,אם קנון לא
יפתחו את העיניים ויבינו מה מתרחש סביבם, למה הלקוחות מצפים מהם,הם יאבדו חלק
ניכר מהלקוחות שלהם לטובת סוני.ופנסוניק,זה התחיל עם הG4,נמשך עם
AR7 AS7 של סוני,ממשיך עם עדשות סיגמא שבכל המבחנים סידרת הART שלהם
מנצחת את העדשות של קנון,וזה הולך ונהיה גרוע יותר ויותר,עד שגם לקוח ותיק כמוני
מתחיל להרהר ולחשוב,אולי באמת שווה לעשות הסבה,ולהתחיל לקנות עדשות של סיגמא,
וגופי מצלמה של סוני,..? חיכינו ל70D מעל שנתיים,ומה קיבלנו בסוף..? מצלמה עם בעיית
פוקוס קריטית,חיישן לא משהו,אומנם פוקוס עוקב ששינה את חוקי המשחק בDSLR
אך עם בעיה קריטית בפוקוס שלא ניתנת לפיתרון..זה לא מה שציפיתי מקנון, חברה
המשקיעה למעלה מ100 מיליון דולר על מחקר ופיתוח בשנה...מה עושים שם החוקרים
והמפתחים עם הכסף הזה? מצלמה ללא מראה כמו הM3...? שלא מסוגלת אפילו לא
להתקרב אל המצלמות ללא מראה של סוני,או פנסוניק...? מאה מליון דולר לפיתוח..?
האקר חובב עם תוכנת מג'יק לנטרן שלו, מבייש את קנון וניקון, עם כול מה שהחסירו מאיתנו
במצלמות על ידי חסימת הקוד והאלגוריתם הנכתב בתוכנה בתוך המצלמה,והוכיח
שהפונקציות כבר קיימות במצלמה,רק שקנון דאגו לחסום אותם,בכדי שנשלם יותר
על הפיצ'רים האלה הנמצאים בדגמים מתקדמים יותר,תרגיל קצת מלוכלך של קנון
ללקוחות שלו,ומה הם נותנים לנו?חוגה שמסתובבת בלי מעצור ב750D,ובעיות
פוקוס בסטילס ב70D,....לא יפה קנון,תתעוררו או שלא נהיה עוד אתכם בשנים הבאות
תנו לנו מצלמות ללא מראה ברמה מקצועית לפחות כמו של סוני
תנו לנו 4K העולם עוד מעט עובר ל8K
תנו לנו סדרת עדשות חדשה ואיכותית יותר מסיגמא
תנו לנו פוקוס עוקב ומסך תקפל בכל הדגמים,גם המקצועיים
תנו לנו פול פריים עם דגמי ביניים נורמליים, 11 נקודות פוקוס ב6D?
מה אתם צוחקים עלינו..? היום מדברים על 300 נקודות פוקוס
בסוני,כולן מוצלבות..נקודה אחת מוצלבת ב6D?
מסכי מגע זה כבר סטנדרט בעולם הצילום..גם בדגמים מקצועיים
ואתם ממשיכים להוציא דגמים מארק 2, מארק 3, ותכל'ס
פריצות דרך אין,וחידושים אמיתיים אין,טכנולוגיות חדשות אין
חיישני קרופ חדשים אין,וחיישני פול פריים חדשים אין,אותו חיישן
רק המעבד משתנה והאלגוריתם שנכתב לתוכו בכדי לשפר במעט
את איכות התמונה,וקצת יותר מגה פיקסל,זה הכול,זה לא מה שקורה
היום בתחום הצילום...תאמינו לנו..אתם כנראה לא קוראים מספיק
מה קורה בעולם הצילום ואיזה הישגים מגיעים סוני וסיגמא ופנסוניק
לידיעתכם קנון
הנה החידוש האחרון מתחום הצילום,מצלמה שמצלמת את הכול בפוקוס lytru
ובחירת נקודת הפוקוס ופתיחת הצמצם ורמת הבוקה,נעשית לאחר מכן על תוכנה
זה קיים וזה עובד,עדיין לא מושלם,אך זה מדהים וזה עובד... נו...? וזה יעבוד
טוב יותר ויותר בדגמים הבאים,כי הטכנולוגיה כבר קיימת ונמצאת בביצוע בפועל
זה נראה קרוב במשהו מבחינת טכנולוגיה, או פריצת דרך טכנולוגית
למה שאתם מציעים לנו כרגע.? כנראה שלא,אז זה אולי טיפה מוקדם
לבקש ממכם טכנולוגיה כזו שתהיה על המצלמות שלכם,אבל 4K?
זה גדול מידי עבורכם? 300 נקודות פוקוס..? חיישנים חדשים,שיודעים
להוציא פלט שמיש ב12.800 ISO?...את זה אתם בטח יודעים לייצר
אז קדימה,תנו לנו את זה..ותפסיקו למשוך עוד ועוד זמן ושנים
עם דגמים שחוזרים על עצמם ולא מביאים חידושים....
קנון, אתם תייצרו,אנחנו נקנה ונשלם,אך כדאי שהמחיר יהיה קרוב למתחרים
והאיכות טובה יותר משלהם,תנו לנו סיבה טובה להישאר איתכם
גם בשנים הבאות,המשיכו לפרוץ דרך בתחום הצילום כמו עשיתם עד היום
כי המלחמה בשנים הבאות תלך ותהיה קשה יותר,ואם אתם רוצים
לשרוד,ולהוביל את תחום הצילום המקצועי,כמו עד היום,זה מה שאתם צריכים לעשות
חברת קנון, שאני נמנה עם לקוחותיה הנאמנים,מתחילה או ממשיכה כנראה לאבד את
היתרון היחסי שהיה לה לא רק על ניקון, בתור מתחרה, אלא גם סוני,וגם סיגמא,מכות בה
פעם אחר פעם בשנה האחרונה,עם מצלמות טובות יותר,ועם עדשות טובות יותר,ונראה
כי קנון ממשיכה בקו מיושן,ומחברה פורצת דרך,הפכה להיות שק החבטות של סוני וסיגמא,
סוני מכה בה עם מצלמות ללא מראה המתחרות צמוד עם המצלמות המקצועיות שלה מסדרת
A7 וסיגמא מכה בה בתחום העדשות עם סידרת הART המצוינת שלה וקנון ממשיכה לשחרר
לצלמים בכל פעם פיצ'ר שטותי קטן,אך ממשיכה למכור לנו מצלמות מיושנות,ועדשות ישנות,שום
דבר פורץ דרך או חידושים אמיתיים שבאמת מתאימים את עצמם למה
שקורה בענף הצילום המקצועי,איפה ה4K שאנו מחכים לו? איפה המצלמות ללא מראה?
שיתחרו במצלמות של SONY, איפה סדרת עדשות חדשה תחת שם חדש,עם איכויות חדשות
וטובות יותר? ישנה מגמה עולמית אומנם לא גל סוחף אך בהחלט ישנה מגמה כזו של צלמים
מקצועיים וחובבים שבוחרים היום SONY במקום קנון או ניקון, וזה ילך ויתרחב,אם קנון לא
יפתחו את העיניים ויבינו מה מתרחש סביבם, למה הלקוחות מצפים מהם,הם יאבדו חלק
ניכר מהלקוחות שלהם לטובת סוני.ופנסוניק,זה התחיל עם הG4,נמשך עם
AR7 AS7 של סוני,ממשיך עם עדשות סיגמא שבכל המבחנים סידרת הART שלהם
מנצחת את העדשות של קנון,וזה הולך ונהיה גרוע יותר ויותר,עד שגם לקוח ותיק כמוני
מתחיל להרהר ולחשוב,אולי באמת שווה לעשות הסבה,ולהתחיל לקנות עדשות של סיגמא,
וגופי מצלמה של סוני,..? חיכינו ל70D מעל שנתיים,ומה קיבלנו בסוף..? מצלמה עם בעיית
פוקוס קריטית,חיישן לא משהו,אומנם פוקוס עוקב ששינה את חוקי המשחק בDSLR
אך עם בעיה קריטית בפוקוס שלא ניתנת לפיתרון..זה לא מה שציפיתי מקנון, חברה
המשקיעה למעלה מ100 מיליון דולר על מחקר ופיתוח בשנה...מה עושים שם החוקרים
והמפתחים עם הכסף הזה? מצלמה ללא מראה כמו הM3...? שלא מסוגלת אפילו לא
להתקרב אל המצלמות ללא מראה של סוני,או פנסוניק...? מאה מליון דולר לפיתוח..?
האקר חובב עם תוכנת מג'יק לנטרן שלו, מבייש את קנון וניקון, עם כול מה שהחסירו מאיתנו
במצלמות על ידי חסימת הקוד והאלגוריתם הנכתב בתוכנה בתוך המצלמה,והוכיח
שהפונקציות כבר קיימות במצלמה,רק שקנון דאגו לחסום אותם,בכדי שנשלם יותר
על הפיצ'רים האלה הנמצאים בדגמים מתקדמים יותר,תרגיל קצת מלוכלך של קנון
ללקוחות שלו,ומה הם נותנים לנו?חוגה שמסתובבת בלי מעצור ב750D,ובעיות
פוקוס בסטילס ב70D,....לא יפה קנון,תתעוררו או שלא נהיה עוד אתכם בשנים הבאות
תנו לנו מצלמות ללא מראה ברמה מקצועית לפחות כמו של סוני
תנו לנו 4K העולם עוד מעט עובר ל8K
תנו לנו סדרת עדשות חדשה ואיכותית יותר מסיגמא
תנו לנו פוקוס עוקב ומסך תקפל בכל הדגמים,גם המקצועיים
תנו לנו פול פריים עם דגמי ביניים נורמליים, 11 נקודות פוקוס ב6D?
מה אתם צוחקים עלינו..? היום מדברים על 300 נקודות פוקוס
בסוני,כולן מוצלבות..נקודה אחת מוצלבת ב6D?
מסכי מגע זה כבר סטנדרט בעולם הצילום..גם בדגמים מקצועיים
ואתם ממשיכים להוציא דגמים מארק 2, מארק 3, ותכל'ס
פריצות דרך אין,וחידושים אמיתיים אין,טכנולוגיות חדשות אין
חיישני קרופ חדשים אין,וחיישני פול פריים חדשים אין,אותו חיישן
רק המעבד משתנה והאלגוריתם שנכתב לתוכו בכדי לשפר במעט
את איכות התמונה,וקצת יותר מגה פיקסל,זה הכול,זה לא מה שקורה
היום בתחום הצילום...תאמינו לנו..אתם כנראה לא קוראים מספיק
מה קורה בעולם הצילום ואיזה הישגים מגיעים סוני וסיגמא ופנסוניק
לידיעתכם קנון
הנה החידוש האחרון מתחום הצילום,מצלמה שמצלמת את הכול בפוקוס lytru
ובחירת נקודת הפוקוס ופתיחת הצמצם ורמת הבוקה,נעשית לאחר מכן על תוכנה
זה קיים וזה עובד,עדיין לא מושלם,אך זה מדהים וזה עובד... נו...? וזה יעבוד
טוב יותר ויותר בדגמים הבאים,כי הטכנולוגיה כבר קיימת ונמצאת בביצוע בפועל
זה נראה קרוב במשהו מבחינת טכנולוגיה, או פריצת דרך טכנולוגית
למה שאתם מציעים לנו כרגע.? כנראה שלא,אז זה אולי טיפה מוקדם
לבקש ממכם טכנולוגיה כזו שתהיה על המצלמות שלכם,אבל 4K?
זה גדול מידי עבורכם? 300 נקודות פוקוס..? חיישנים חדשים,שיודעים
להוציא פלט שמיש ב12.800 ISO?...את זה אתם בטח יודעים לייצר
אז קדימה,תנו לנו את זה..ותפסיקו למשוך עוד ועוד זמן ושנים
עם דגמים שחוזרים על עצמם ולא מביאים חידושים....
קנון, אתם תייצרו,אנחנו נקנה ונשלם,אך כדאי שהמחיר יהיה קרוב למתחרים
והאיכות טובה יותר משלהם,תנו לנו סיבה טובה להישאר איתכם
גם בשנים הבאות,המשיכו לפרוץ דרך בתחום הצילום כמו עשיתם עד היום
כי המלחמה בשנים הבאות תלך ותהיה קשה יותר,ואם אתם רוצים
לשרוד,ולהוביל את תחום הצילום המקצועי,כמו עד היום,זה מה שאתם צריכים לעשות
חברת קנון, CANON,ציוד צילום,עדשות, מצלמות |